Z czego składa się osprzęt do przyczep podłodziowych?
Transport łodzi i jachtów wymaga nie tylko dużego doświadczenia, ale także specjalistycznych przyczep. Tym bardziej że jednostki pływające to drogi sprzęt, wymagający wyjątkowego traktowania. Dlatego przyczepy podłodziowe są tak skonstruowane i wyposażone, aby zapewnić jachtom i łodziom pełne bezpieczeństwo podczas transportu. Przeczytaj, z czego składa się osprzęt do przyczep podłodziowych.
Czym są przyczepy podłodziowe?
Specjalistyczne przyczepy podłodziowe przeznaczone są do transportu sprzętu pływającego, przede wszystkim jachtów żaglowych i motorowych, łodzi i skuterów wodnych. Ich konstruktorzy wyposażają je w niezbędny osprzęt, konieczny do bezpiecznego załadunku, przewozu i wodowania. Jak podkreślają przedstawiciele producenta uszczelnień gumowych POL-GUM z Jawora koło Wrocławia, tylko wysokiej jakości przyczepy, wyposażone w solidny i niezawodny osprzęt chronią jednostki pływające przed uszkodzeniami podczas załadunku bądź rozładunku.
Osprzęt przyczep podłodziowych
Najważniejszymi elementami osprzętu do przyczep podłodziowych są gumowe akcesoria zabezpieczające. Pełnią funkcję amortyzatorów i skutecznie chronią newralgiczne miejsca jednostek pływających podczas transportu. Gumowe podpory i rolki, choć wydają się prostej konstrukcji, oddają nieocenione usługi, umożliwiając bezpieczny i szybki załadunek oraz wodowanie jednostek. Zabezpieczają także przed uszkodzeniami podczas przewozu przede wszystkim stępki, kadłuba oraz dziobu łodzi i jachtów.
Rolki i podpory do przyczep podłodziowych
Rolki to niezbędny osprzęt przyczep do transportu jachtów, łodzi i skuterów wodnych. Są niezastąpione podczas załadunku jednostek na przyczepę, a także w trakcie wodowania. System rolek zamontowany w newralgicznych punktach przyczep pozwala na bezpieczne wciąganie jednostek za pomocą wciągarek ręcznych lub elektrycznych oraz łatwe i szybki spuszczanie na wodę. W ofercie dobrych producentów rolek do przyczep podłodziowych dostępne są:
- rolki kilowe,
- rolki kilowe do jachtów z płaskim dnem,
- rolki kilowe do łodzi motorowych z wyraźnym kilem, uniemożliwiające przesunięcie się łodzi na boki,
- rolki boczne naprowadzające kadłub podczas napływania na przyczepę,
- dziobnice wykonane z gumy o dużej wytrzymałości, służące jako przednia podpora jednostki pływającej.
Podpory gumowe służą do ochrony bocznych powierzchni kadłuba oraz jako podpory kilowe do podtrzymywania kadłuba od spodu podczas transportu na przyczepach podłodziowych. Doskonale nadają się także do zabezpieczania jednostek pływających podczas prac remontowych prowadzonych na kobyłkach.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana