Artykuł sponsorowany

Wybór fachowca, jak nie trafić na przysłowiową minę

Wybór fachowca, jak nie trafić na przysłowiową minę

Jakość prac budowlanych i wykończeniowych budynku zależy w dużym stopniu od wybranej firmy czy fachowca, który zajmuje się zleconymi czynnościami. Właściciele domu czy mieszkania podczas wyboru specjalisty powinni kierować się kilkoma prostymi zasadami i zachować ostrożność. Dzięki temu mogą uniknąć braku profesjonalizmu ze strony wykonawcy. Sprawdź, co warto wiedzieć przed rozpoczęciem remontu. To pozwoli Ci uniknąć wielu problemów.

Gdzie szukać specjalisty?

Poszukiwania specjalisty najlepiej rozpocząć od swoich znajomych oraz rodziny. Być może w ostatnim czasie korzystali z usług firmy lub fachowca, który spełnił ich oczekiwania i sumiennie wykonał powierzone mu zadanie. Dzięki poleceniom od najbliższych zyskuje się pewność, że dana firma będzie godna zaufania. Pracownicy przedsiębiorstw specjalizujących się wykończeniu podłogi takich jak Firma Usługowa SEMA podkreślają jednak, że nie zawsze możliwe jest znalezienie wykonawcy w ten sposób. Wówczas należy posłużyć się opiniami z sieci, gdzie można zobaczyć przykładowe projekty zrealizowane przez fachowców.

Czym powinien się wyróżniać dobry fachowiec?

Specjalista do spraw wykończenia powinien mieć przede wszystkim doświadczenie i niezbędne kwalifikacje do wykonywania zawodu. Profesjonaliści dysponują różnego rodzaju dokumentami potwierdzającymi ich umiejętności. Mają także specjalne uprawnienia, o których świadczą m.in.:

  • certyfikaty,

  • dyplomy ukończenia kursów.

Wykonanie zlecenia, nawet przez fachowca, nie zawsze jest jednak bezproblemowe. Kiedy pojawiają się niespodziewane wydatki czy zmiany w prowadzonych pracach, ten powinien koniecznie skontaktować się ze zleceniodawcą w celu poinformowania go o zaistniałej sytuacji. Zdarza się, że nierzetelne firmy podejmują samodzielne decyzje, narażając właściciela obiektu na dodatkowe koszty i utrudnienia.

Jak uniknąć pseudofachowców?

Wybierając firmę wykończeniową, warto sprawdzić, czy adres siedziby, regon oraz dane kontaktowe są prawdziwe. Nie ma z tym większego problemu, można zrobić to w sieci. Warto też wystrzegać się specjalistów, którzy oferują podejrzanie niską cenę lub mają wolne terminy i mogą rozpocząć pracę z dnia na dzień. Już samo to powinno dać do myślenia zleceniodawcy. Należy także wystrzegać się fachowców, którzy chcą już na samym początku wypłaty dużych zaliczek i unikają podpisania umowy z klientem. W razie problemów może okazać się, że ekipa zniknie wraz z pieniędzmi i zostawi niedokończoną pracę. Każda ze wspomnianych sytuacji powinna wzbudzić Twoją czujność.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.