Artykuł sponsorowany

Rodzaje materiałów reklamowych (POS)

Rodzaje materiałów reklamowych (POS)

Materiały POS to nic innego jak wszelkiego typu nośniki reklamy BTL, a więc reklamy stosowanej poza środkami masowego przekazu, która skierowana jest do klienta detalicznego. Ich zadaniem jest wsparcie procesu sprzedaży w miejscu dokonywania zakupu lub w jego bezpośrednim otoczeniu. W Polsce czasem spotkać się można również z określeniem materiały POSM. Jakie są ich podstawowe rodzaje?

Displaye tekturowe

Projektowaniem i produkcją materiałów POS zajmują się najczęściej agencje reklamowe lub wyspecjalizowane w tym firmy, takie jak na przykład podwarszawska firma Lakman. Displaye tekturowe to stojaki, na których przewidziana została pewna przestrzeń na reklamowane produkty. W supermarketach stosuje się je często w postaci wyspy promocyjnej typu „ready to sell”, która składa się wówczas z kilku tego typu displayów. Displaye najbardziej skuteczne są wtedy, gdy znajdują się na wysokości wzroku. Ponadto muszą być one naprawdę oryginalne i niepowtarzalne. Dobrym rozwiązaniem są displaye o nietypowych kształtach czy prezentujące wielkoformatowe grafiki. Ich zadaniem jest przekonanie klienta o zaletach danego produktu i zachęcenie go do jego zakupu.

Ekspozytory

Ekspozytory na półki i lady to kolejny rodzaj materiałów POS. Do tej grupy zalicza się kilka różnych produktów. Najpopularniejszy z nich to dyspenser, a więc specjalny stojak na ulotki czy inne materiały reklamowe. Często ma formę kieszeni wykonanej z PCV bądź stojaka kaskadowego. Stand to z kolei graficzny odpowiednik makiety lub podajnika. Na ogół pełni funkcję tylko i wyłącznie wizerunkową. W praktyce bardzo rzadko stosuje się standy, które jednocześnie są dyspenserami, a więc miejscem do przechowywania folderów, ulotek oraz innych materiałów o charakterze promocyjnym i reklamowym.

Opakowania tekturowe

Kolejnym rodzajem materiałów POS są klasyczne opakowania tekturowe. Produkowane są one z wysokiej jakości tektury falistej. To materiał powszechnie wykorzystywany do produkcji różnego typu materiałów POS. Ma bowiem sporo zalet. Przede wszystkim tektura nie wymaga zbyt wielkiej obróbki, a ponadto jest bardzo wytrzymała. Jednocześnie jest to materiał wydajny i efektowny. Z drewnem czy tworzywami sztucznymi wygrywa swoją lekkością. Nie sprawia ponadto większych problemów w czasie transportu. Jest więc wprost idealna do produkcji opakowań na różnego rodzaju produkty. Tektura falista to materiał uniwersalny o znacznej giętkości, który można w zasadzie dowolnie wykorzystać, a więc zadrukować, wyciąć z niego różnorodne kształty itd.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.