Rodzaje materiałów reklamowych (POS)
Materiały POS to nic innego jak wszelkiego typu nośniki reklamy BTL, a więc reklamy stosowanej poza środkami masowego przekazu, która skierowana jest do klienta detalicznego. Ich zadaniem jest wsparcie procesu sprzedaży w miejscu dokonywania zakupu lub w jego bezpośrednim otoczeniu. W Polsce czasem spotkać się można również z określeniem materiały POSM. Jakie są ich podstawowe rodzaje?
Displaye tekturowe
Projektowaniem i produkcją materiałów POS zajmują się najczęściej agencje reklamowe lub wyspecjalizowane w tym firmy, takie jak na przykład podwarszawska firma Lakman. Displaye tekturowe to stojaki, na których przewidziana została pewna przestrzeń na reklamowane produkty. W supermarketach stosuje się je często w postaci wyspy promocyjnej typu „ready to sell”, która składa się wówczas z kilku tego typu displayów. Displaye najbardziej skuteczne są wtedy, gdy znajdują się na wysokości wzroku. Ponadto muszą być one naprawdę oryginalne i niepowtarzalne. Dobrym rozwiązaniem są displaye o nietypowych kształtach czy prezentujące wielkoformatowe grafiki. Ich zadaniem jest przekonanie klienta o zaletach danego produktu i zachęcenie go do jego zakupu.
Ekspozytory
Ekspozytory na półki i lady to kolejny rodzaj materiałów POS. Do tej grupy zalicza się kilka różnych produktów. Najpopularniejszy z nich to dyspenser, a więc specjalny stojak na ulotki czy inne materiały reklamowe. Często ma formę kieszeni wykonanej z PCV bądź stojaka kaskadowego. Stand to z kolei graficzny odpowiednik makiety lub podajnika. Na ogół pełni funkcję tylko i wyłącznie wizerunkową. W praktyce bardzo rzadko stosuje się standy, które jednocześnie są dyspenserami, a więc miejscem do przechowywania folderów, ulotek oraz innych materiałów o charakterze promocyjnym i reklamowym.
Opakowania tekturowe
Kolejnym rodzajem materiałów POS są klasyczne opakowania tekturowe. Produkowane są one z wysokiej jakości tektury falistej. To materiał powszechnie wykorzystywany do produkcji różnego typu materiałów POS. Ma bowiem sporo zalet. Przede wszystkim tektura nie wymaga zbyt wielkiej obróbki, a ponadto jest bardzo wytrzymała. Jednocześnie jest to materiał wydajny i efektowny. Z drewnem czy tworzywami sztucznymi wygrywa swoją lekkością. Nie sprawia ponadto większych problemów w czasie transportu. Jest więc wprost idealna do produkcji opakowań na różnego rodzaju produkty. Tektura falista to materiał uniwersalny o znacznej giętkości, który można w zasadzie dowolnie wykorzystać, a więc zadrukować, wyciąć z niego różnorodne kształty itd.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana