Artykuł sponsorowany

Restrukturyzacja firmy jako ratunek przed upadłością

Restrukturyzacja firmy jako ratunek przed upadłością

Kiedy na horyzoncie firmy pojawia się widmo upadłości, działaniem mogącym je powstrzymać jest przeprowadzenie restrukturyzacji. Jeśli wystarczająco wcześnie dostrzeże się ryzyko niewypłacalności, można powstrzymać najgorsze. Zamiast biernie czekać, aż przedsiębiorstwo dobrnie „do ściany”, warto pamiętać, że restrukturyzacja firmy może ją uratować przed upadłością. W jaki sposób?

Co to jest restrukturyzacja firmy?

Restrukturyzacja firmy to szereg działań mających na celu ochronę przedsiębiorstwa przed upadłością. Działania te poprzedza analiza sytuacji firmy, historii jej długu i przyczyn ich powstania.

Restrukturyzacja firmy obejmuje doprowadzenie do zawarcia porozumienia z wierzycielami, a jednocześnie przeprowadzenie odpowiednich działań naprawczych, aby przedsiębiorstwo mogło dalej funkcjonować.

Prawo wyróżnia cztery rodzaje postępowania restrukturyzacyjnego:

  • o zatwierdzenie układu – jedyne pozasądowe,

  • przyspieszone postępowanie układowe,

  • układowe,

  • sanacyjne.

Każde z nich przewiduje inny zakres ochrony przed wierzycielami i inny zakres ograniczeń związanych z zarządzaniem majątkiem. 

Podjęcie decyzji o tym, które postępowanie najlepiej wybrać w danej sytuacji, zależy głównie od kondycji finansowej przedsiębiorstwa, relacji z wierzycielami oraz zdolności do wprowadzania zmian.

Restrukturyzacja jako ochrona przed upadłością

Firma odnosi wiele korzyści z rozpoczęcia postępowania restrukturyzacyjnego. Może to być na przykład:

  • ochrona przed egzekucją długu lub uchylenie zajęcia konta bankowego przez wierzycieli;

  • zyskanie czasu na zoptymalizowanie funkcjonowania przedsiębiorstwa, odbudowę zaufania i relacji z wierzycielami;

  • uzyskanie dodatkowych źródeł finansowania w ramach pomocy publicznej.

Całą strategię działań, jakie zostaną podjęte w ramach restrukturyzacji, określa plan restrukturyzacyjny, tworzony po dokładnej analizie sytuacji firmy.

Aby mieć pewność, że plan zostanie stworzony w sposób przemyślany, fachowy i realistyczny, najlepiej jest korzystać z usług firm specjalizujących się w restrukturyzacji – jak na przykład firma Wardyn Doradztwo Restrukturyzacyjne i Wyceny. Im większe doświadczenie w tej dziedzinie, tym lepiej prowadzone negocjacje i tym głębsze zrozumienie prawdziwych przyczyn powstania problemów.

Umiejętnie poprowadzona restrukturyzacja firmy nie tylko ochroni ją przed bankructwem, ale też pomoże naprawić słabe punkty w działaniu, co pozytywnie wpłynie na jej kondycję i funkcjonowanie także w przyszłości.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.