Artykuł sponsorowany

Monitoring wizyjny jako element zabezpieczenia obiektu

Monitoring wizyjny jako element zabezpieczenia obiektu

Sklep, biuro, magazyn, centrum handlowe, parking i wiele innych miejsc, w których przebywają na co dzień ludzie, znajduje się pod stałym dozorem monitoringu. Jest on popularnym, integralnym elementem współczesnych systemów bezpieczeństwa obiektów. Dzięki niemu możliwe jest udokumentowanie określonych zdarzeń i zachowań w danej lokalizacji. Pozwala na zabezpieczenie i wykorzystanie ważnych informacji. Dowiedz się, dlaczego jest taki ważny!

Budowa systemu monitoringu wizyjnego

System monitoringu wizyjnego składa się ze specjalistycznego sprzętu, przeznaczonego do obserwacji na bieżąco oraz nagrywania danych. Na ogół jest to układ zamknięty, który umożliwia również zaalarmowanie użytkownika o wystąpieniu określonego zdarzenia lub incydentu.

System monitoringu wizyjnego może funkcjonować samodzielnie, a także w połączeniu z innymi systemami.  Wybór optymalnego rozwiązania wymaga znajomości obiektu, na którym ma być ono zamontowane, a także takich czynników jak:

  • znaczenie monitoringu,
  • wielkość pożądanego obrazu,
  • obszar podlegający monitoringowi,
  • ocena ryzyka.

Rodzaje monitoringu wizyjnego

Dobór poszczególnych elementów musi uwzględniać potrzeby użytkownika i charakterystykę miejsca. Warto pamiętać, że w sprzedaży występują modele, które pozwalają na nagrywanie wideo i dźwięku, a także takie, które pozwalają jedynie na zapis obrazu. System może udostępniać obraz kolorowy lub czarno – biały, bardziej lub mniej ostry.

Jak wskazują specjaliści firmy Agencji Ochrony Glok, możliwe jest również użytkowanie klasycznego monitoringu, który umożliwia kontrolowanie obiektu w różnych jego częściach, jednak nie dokonuje zapisu video. Jego funkcjonowanie nie pozwala zatem na stworzenie archiwum i zapoznania się z nagraniami w czasie późniejszym. System taki nie posiada dysku twardego ani innego dysku wymiennego. Wideoochrona cechuje się z kolei wbudowaną sztuczną inteligencją, która poprzez czujniki i sensory rozpoznaje ruch i uaktywnia funkcję nagrywania.

Wśród popularnych typów monitoringu wizyjnego wyróżnia się również systemy:

  • otwarte, które są widoczne dla wszystkich,
  • otwarte mało widoczne – zamontowane dyskretnie, nierzucające się w oczy,
  • ukryte – często miniaturowe, wbudowane w ściany lub elementy dekoracyjne, niewidocznie dla ludzkiego oka.

Decydując się na monitoring, należy pamiętać, że zgodnie z przepisami, nie wszędzie można go stosować. Przykładem miejsc, w których to niemożliwe, są gabinety lekarskie i zabiegowe, pokoje socjalne i przebieralnie, toalety, sauny, sale fitness.

 

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.