Artykuł sponsorowany

Jak zabezpieczyć firmę przed nieuczciwym kontrahentem?

Jak zabezpieczyć firmę przed nieuczciwym kontrahentem?

Podpisując umowę z kontrahentem, przedsiębiorca nastawia się na dobre efekty zysk. Warto jednak pamiętać, że współpraca z nowym podmiotem jest związana z dużym ryzykiem. Na ogół niewiele wiadomo o takim partnerze, a historia jego działalności i relacji z innymi przedsiębiorstwami jest mało znana. Można jednak zmniejszyć takie ryzyko dzięki konkretnym rozwiązaniom. Dowiedz się, jakim!

Sprawdzenie firmy w CEIDG i KRS

Informacje o danym przedsiębiorstwie można sprawdzić w rejestrze CEIDG oraz KRS. Przed podjęciem współpracy warto znaleźć jak najwięcej informacji o wybranym podmiocie. W Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności są publikowane dane takie jak:

  • imię i nazwisko,

  • nazwa i adres firmy,

  • NIP i REGON firmy,

  • data rozpoczęcia działalności,

  • data zawieszenia i wznowienia działalności, jeśli miały miejsce,

  • status przedsiębiorcy – aktywny, zawieszony,

  • rodzaj prowadzonej działalności gospodarczej,

  • dane kontaktowe firmy, jeśli nie zostały one zastrzeżone

  • dane pełnomocników firmy, jeżeli zostali ustanowieni,

  • informacje dotyczące upadłości, postępowania naprawczego lub postępowania restrukturyzacyjnego.

Również KRS przechowuje ważne dane o przedsiębiorstwach. Jak wskazują specjaliści Kancelarii Radców Prawnych Mariusz Turek, można tam znaleźć podstawowe informacje, a także dotyczące składu organów reprezentujących spółkę, personalia wspólników i kapitał spółki. Dostępne są też informacje dotyczące otwarcia likwidacji podmiotu, jak również o datach złożenia sprawozdań finansowych.

Inne sposoby na zabezpieczenie się przed nieuczciwym kontrahentem

Cennym źródłem informacji jest BIG. Generowany raport BIG zawierają pozytywne oraz negatywne informacje o zobowiązaniach finansowych podmiotów gospodarczych. Są to m.in. dane wierzyciela, kwoty jego bieżących oraz spłaconych w terminie zobowiązań, a także zaległości. Jeżeli kontrahent nie spłaca swoich zobowiązań i nie reguluje na czas swoich rachunków, informacja o takim stanie będzie umieszczona w BIG.

Dobrym rozwiązaniem może być również skorzystanie z usług radcy prawnego. Wspomoże on przedsiębiorstwo w prowadzeniu działalności i przygotowaniu wszelkich dokumentów, związanych z zawarciem nowej umowy. Wykorzystując swoją wiedzę oraz bogate doświadczenie sprawdzi, czy dokumentacja nie zawiera zapisów o niejasnej interpretacji.

Planując nawiązanie współpracy z nowym kontrahentem, warto skorzystać z wielu różnych sposobów. Dzięki nim ryzyko poniesienia strat z powodu nieuczciwego postępowania kontrahenta zmaleje.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.