Jak powstają nadruki na gadżetach reklamowych?
Budowanie wizerunku firmy i jej rozpoznawalności na rynku musi być poparte odpowiednimi działaniami. Sposobem promocji marki jest stworzenie gadżetów reklamowych. Nadruki z logiem firmy, charakterystycznymi napisami i grafikami mogą być umieszczane na różnorodnych przedmiotach: bluzach, koszulkach, torbach, czapkach, długopisach oraz wielu innych. W zależności od rozmiarów, materiału oraz ilości gadżetów nadruk wykonywany jest za pomocą właściwej techniki. Dostosowanie sposobu umieszczania nadruku do rodzaju produktu jest gwarancją funkcjonalności i estetyki. Co warto wziąć pod uwagę przy tworzeniu nadruków na gadżety reklamowe?
Najczęściej stosowane techniki nadruku
Do wykonywania nadruków można zastosować wiele technik. Obecnie producenci gadżetów chętnie korzystają z: druku cyfrowego, haftu komputerowego oraz nadruku sitodrukowego. Wszystkie wymienione sposoby są możliwe dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii. Dzięki temu utworzony za ich pomocą produkt jest nie tylko atrakcyjny wizualnie, ale też odporny na zniszczenia i działanie szkodliwych czynników.
Niezależnie od metody wykonania nadruki muszą być wcześniej zaprojektowanie w odpowiednim programie. Druk cyfrowy służy do wykonywania nadruków bezpośrednio z komputera. Jego główną zaletą jest możliwość dokonywania zmian elementów tekstowych oraz formatowania obrazów w dowolnej chwili. Klient może wielokrotnie modyfikować projekty zanim zostaną oddane do wykonania.
Nadruk sitodrukowy – krótka charakterystyka
Do realizacji projektów wielkoformatowych o dużych nakładach wykorzystuje się nadruk sitodrukowy. Pozwala on na uzyskanie nietypowych kształtów i utrzymanie wyrazistych kolorów. Do najważniejszych korzyści płynących z zastosowania nadruku sitodrukowego należą: niska cena, odporność na promieniowanie UV oraz wierne odwzorowanie barw. Jak powstaje nadruk sitodrukowy?
Jak tłumaczy ekspert z firmy hafciarskiej zajmującej się wykonywaniem znakowania odzieży BDS: Etapem poprzedzającym nadruk sitodrukowy jest wykonanie specjalnego szablonu – formy drukowej. Stworzenie odpowiedniej formy polega na zakryciu miejsc, które mają zostać wolne od farby. Przygotowany na siatce wzór umieszczany jest na odzieży lub wykroju. Przez powierzchnię siatki rozprowadza się farbę wodną lub plastizolową, która przeciskana jest przez wolne oczka siatki. Po wykonaniu nadruku szablon zostaje usunięty.
Zasady wykonania haftu komputerowego
Technika haftu komputerowego umożliwia wyhaftowanie dowolnego napisu, wzoru, logo lub emblematu na każdym gatunku materiału. Proces produkcji jest poprzedzony przygotowaniem projektu w profesjonalnym programie specjalistycznym. Następnie wybrany przez klienta wzór umieszczany jest na gadżecie.
Stosowanie haftu komputerowego ma wiele zalet. Przede wszystkim, wytworzone produkty charakteryzują się wysoką odpornością na spieranie i wszelkiego rodzaju uszkodzenia. Dzięki temu zachowują stałość barw, nie blakną. Oprócz tego, są wygodne i łatwe w pielęgnacji.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana