Artykuł sponsorowany

Czy e-papierosy są dostępne dla nieletnich?

Czy e-papierosy są dostępne dla nieletnich?

Na skutek nowelizacji ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania wyrobów tytoniowych, zakaz ich sprzedaży nieletnim, rozciągnął się również na e-papierosy. Przepisy te są wdrożeniem regulacji dotyczącej unijnej dyrektywy tytoniowej, która jest nieco odmiennie respektowana w różnych miejscach Unii Europejskiej. W naszym kraju, ograniczenia dotyczące sprzedaży i palenia e-papierosów są identyczne jak przy papierosach tradycyjnych.

Zakaz dotyczący reklamowania

W myśl szeroko pojętego dobra osób nieletnich zakazano reklam wyrobów związanych z e-papierosami. Ich producenci nie mogą też sponsorować sportowych imprez, a także wydarzeń oświatowych i kulturalnych.

Odpowiednie zobowiązania nałożono również na producentów i importerów sprowadzających e-papierosy. 

–  Zanim nowy e-papieros lub pojemnik zapasowy, zostaną wprowadzone na rynek, muszą być odpowiednio wcześniej zgłoszone Inspektorowi do Spraw Chemicznych. Wprowadzone zostały również oddzielne wymagania techniczne dotyczące wszystkich urządzeń związanych z papierosem elektronicznym – mówi przedstawiciel sklepu  iVape, w którym można nabyć wszystko, co związane z papierosem elektronicznym .

Nowe regulacje wprowadzają również oznakowania opakowań w celu kontroli przemieszczeń towarów. Ponadto zakazana jest działalność promocyjna w postaci organizowania degustacji, rozdawania promocyjnych wyrobów albo informowania o rabatach i zniżkach.

Napisy i drastyczne zdjęcia na opakowaniach

Na klasycznych papierosach od dawna zamieszczane są informacje i skutkach ich palenia. Do tego umieszczane są fotografie przedstawiające zmiany chorobowe spowodowane nowotworem. Rozporządzenia sugerują, aby podobne elementy zamieszczane były na opakowaniach e-papierosów. Jednak na razie są tam obecne tylko napisy ostrzegawcze.

Duże koszty leczenia chorób spowodowanych nikotyną

Według Ministerstwa Zdrowia oraz innych organów ustawodawczych, e-papierosy stoją na tej samej półce z klasycznymi wyrobami tytoniowymi. Jest to ogromne uproszczenie, bo nie można w żaden sposób porównywać obu rodzajów asortymentu. Ograniczenie dotyczące sprzedaży z powodu wieku jest niewątpliwie słusznym posunięciem, bo do rozsądnego używania e-papierosa trzeba dojrzeć. Niemniej jednak obarczanie palenia elektronicznego odpowiedzialnością za wszystkie problemy zdrowotne społeczeństwa jest lekkim nadużyciem. Nie ma jeszcze odpowiednich badań, które by potwierdzały niektóre zarzuty. Na dodatek alternatywne palenie elektronicznych papierosów niejednokrotnie wyprowadziło z nałogu nawet najbardziej zaawansowanych palaczy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.