Artykuł sponsorowany

Co warto wiedzieć kupując samochód z Ameryki?

Co warto wiedzieć kupując samochód z Ameryki?

Amerykańskie samochody są raczej rzadko spotykane w oficjalnej sprzedaży w Europie. Nad tym faktem ubolewa wielu fanów Chevroleta, Cadillaca czy innych modeli zza oceanu. Rozwiązaniem tej sytuacji jest sprowadzenie auta z USA. Dowiedz się, w jaki sposób to zrobić oraz o czym należy pamiętać kupując samochód z Ameryki.

Jak sprowadzić auto z USA? – oferty i koszt sprowadzenia auta (kalkulator)

Jeśli zastanawiasz się, jak sprowadzić auto z USA, to z pewnością pierwszym krokiem będzie wyszukanie odpowiedniego modelu samochodu. Wiele międzynarodowych firm prowadzi sprzedaż lub aukcje, dzięki którym można dokonać zakupu. Ofert samochodów z USA jest wiele, dlatego z pewnością znajdziesz tam swój wymarzony wóz. Po dokonaniu zakupu podpisywana jest umowa, a następnie wiele firm zabezpiecza się poprzez wpłatę depozytową (wynoszącą np. 10% wartości pojazdu). Przed zakupem warto jednak poznać całkowity koszt sprowadzenia auta z USA – aby to zrobić można wykorzystać do tego specjalny kalkulator. Należy pamiętać, że do ceny pojazdu należy doliczyć:
  • opłatę cła w wysokości 10%,
  • podatek VAT 23% przy odprawie samochodu w Polsce lub np. 19% przy odprawie pojazdu w Niemczech,
  • podatek akcyzowy – akcyza uzależniona jest od pojemności pojazdu: dla pojazdów z silnikiem 2.0 l to 3,1%, a dla pojazdów z silnikiem powyżej 2,0 l - 18,6%.
Kupując amerykańskie samochody należy również pamiętać o opłacie za transport lądowy po USA (z danego stanu do portu). Kolejną opłatą, jaką należy ponieść jest koszt transportu morskiego (fracht), czyli podróż samochodu statkiem kontenerowym z Ameryki do Europy. Ostatnim kosztem jest transport spedycyjny po Europie, chyba że właściciel samochodu odbiera go z portu samodzielnie. Warto podkreślić, że na rynku jest wiele firm, które zajmują się profesjonalną pomocą w sprowadzeniu samochodu ze Stanów i w załatwieniu formalności.

Samochody z USA: O czym warto wiedzieć przed zakupem?

Teraz już wiesz, jak sprowadzić auto z USA i jak dokładnie wyglądają koszty, które należy doliczyć do ceny pojazdu. Warto jednak pamiętać, że to nie jedyny koszt, jaki poniesie właściciel nowo zakupionego samochodu. Auta z USA różnią się od modeli europejskich i tak np. mają inne lampy, które wymagają przeróbki lub wymiany (w USA światła symetryczne, w EU asymetryczne), prędkościomierz wyskalowany w milach, a spalanie podane w galonach, brak chłodnicy automatu itp. Warto również zdać sobie sprawę, że w razie awarii sprowadzenie konkretnych części dla modelu niedostępnego w Europie może być trudne, dlatego już wcześniej lepiej znaleźć sobie w Polsce sklep, który oferuje części do amerykańskich samochodów w dobrych cenach (np. sklep Amerpolczesc.pl z Warszawy). Oprócz tych kilku kwestii zakup samochodu z USA jest dobrą decyzją, gdyż jest to największy rynek motoryzacyjny na świecie, przez co najbardziej zaawansowany i rozwinięty technologicznie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.