Artykuł sponsorowany

Cechy druku wielkoformatowego

Cechy druku wielkoformatowego

Druk wielkoformatowy odgrywa bardzo dużą rolę w dzisiejszej reklamie, dzięki niemu powstają afisze, plakaty, bilbordy i wiele innych produktów. Ten rodzaj druku, ze względu na szczególne właściwości i wymogi nośników reklamowych, wymaga również wykorzystania innych niż tradycyjne technologii, w tym specjalnych rodzajów atramentu. Jak drukowanie na dużych formatach wygląda w praktyce? Zapraszamy do lektury artykułu.

Co wyróżnia druk wielkoformatowy?

Cechą wyróżniającą druku wielkoformatowego jest bezstykowa metoda drukowania w różnej rozdzielczości. Druk bezpośredni pozwala skrócić czas realizacji całego procesu i pominąć czaso- i pracochłonny etap przygotowań. Warto też wspomnieć o tym, że druk wielkoformatowy znajduje zastosowanie nie tylko w reklamie, lecz również w zupełnie innych dziedzinach życia takich jak architektura czy projektowanie dróg, sieci kanalizacyjnych, instalacji elektrycznych i wodociągowych. W wielkim formacie drukowane są też materiały dla studiów fotograficznych czy scenografie filmowe. Ciekawą opcją jest również druk fotoobrazów i fototapet.

Druk solwentowy

W druku wielkoformatowym stosuje się różne rodzaje atramentów. Najczęściej są to atramenty solwentowe służące do druku reklam zewnętrznych. Jak tłumaczy nam ekspert z firmy Print is Easy: zapewniają one wydrukom odporność na działanie zmiennych warunków atmosferycznych, promieniowania UV czy uszkodzeń mechanicznych. W ich składzie znajduje się rozpuszczalnik cykloheksanol, i zależnie od jego stężenia można wyróżnić atramenty solwentowe: hard-solvent, mild-solvent oraz eco-solvent. Do tego rodzaju druku używane są plotery solwentowe umożliwiające wykonywanie nadruków na różnych materiałach: banerach, foliach, PCV. Ta technika druku umożliwia również przygotowywanie pojedynczych wydruków na zamówienie. Korzystając z ploterów solwentowych, można nanosić obrazy nawet na nośnikach o wielkości 5 metrów.  

Inne rodzaje atramentów

Wśród atramentów wykorzystywanych w druku wielkoformatowym są również preparaty produkowane na bazie wody z domieszką lateksu. Są to ekologiczne atramenty, pozbawione rozpuszczalnika. Dzięki trwałości uzyskiwanych wydruków można je z powodzeniem stosować również do druku reklam zewnętrznych. Jeszcze inną opcją są atramenty pigmentowe na bazie nierozpuszczalnego w wodzie pigmentu (nie gwarantują one odpowiedniej jakości wydruków) oraz atramenty UV. Te ostatnie za względu na efekty w postaci intensywnych kolorów na wydrukach wykorzystuje się m.in. przy druku afiszy oraz plakatów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.