Zasady działania i zastosowania systemów Digital Signage
Informacja czy reklama w przestrzeni publicznej sięga po coraz nowsze rozwiązania technologiczne, które pozwalają na dotarcie do dużej grupy odbiorców w krótkim czasie. Systemy Digital Signage doskonale wpisują się w nowatorskie podejście do komunikacji o charakterze wizualnym. Czy są w stanie przyciągnąć uwagę i udostępniać przekaz w sposób zrozumiały i zapadający w pamięć? W jakich miejscach znajdują zastosowanie?
Czym jest i jak działa Digital Signage?
Z nośnikiem treści, jakim jest Digital Signage można spotkać się już praktycznie wszędzie, chociaż nie zawsze odbiorca wie, że ma do czynienia z tą właśnie formą przekazu. Czym zatem jest system tego rodzaju?
System Digital Signage to medium prezentujące reklamy oraz informacje w formie multimedialnej, poprzez ekrany LCD i LED. Zespołem wyświetlaczy zarządza się poprzez wspólny serwer opierający się na sieci LAN lub połączeniu internetowym. Taka forma obsługi pozwala emitować przekazy zdalnie, w sposób zautomatyzowany i kierunkowo, to jest o określonej godzinie, w wybranym miejscu czy też bezpośrednio do konkretnej grupy odbiorczej. W przypadku ekranów dotykowych LCD zachodzi również możliwość uzyskiwania informacji zwrotnej od użytkownika i monitorowania reakcji na wyświetlany materiał.
Monitory czy wyświetlacze stosowane w tym systemie są przystosowane do pracy ciągłej, 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Przekazując jednocześnie obraz i dźwięk skutecznie wypierają nieruchome plakaty reklamowe, billboardy czy banery. Możliwość zarządzania wyświetlaną treścią w sposób dynamiczny przyciąga uwagę, a dowolne dzielenie obrazu na nośnikach pozwala na jednoczesne wyświetlanie niezależnych od siebie informacji. Usprawnia to znacznie proces komunikacji pomiędzy nadawcą a odbiorcą, oszczędza czas i pieniądze inwestora w zakresie dystrybucji materiałów marketingowych. Na uwagę zasługuje również fakt, że sieć monitorów może być użytkowana w pomieszczeniach oraz na zewnątrz.
W jakich miejscach znajduje zastosowanie Digital Signage?
System typu Digital Signage można wykorzystać w dowolnej przestrzeni, w której przebywają ewentualni odbiorcy wykreowanych treści. Wyświetlanie ich w skupiskach ludzi prowadzi do szybszego zapamiętywania przekazu, lepszego jego rozumienia oraz wykorzystywania zawartych w nim istotnych informacji.
Wyświetlacze stosowane na zewnątrz zazwyczaj niosą ze sobą komunikaty reklamowe, stąd spotkać je można na przystankach autobusowych, przed galeriami handlowymi czy w miejscach atrakcyjnych turystycznie, gdzie treści marketingowe mogą przeplatać się z informacjami promującymi na przykład okoliczne zabytki. Najczęściej system Digital Signage spotkać można jednak we wnętrzach, o czym bliżej opowiada specjalista firmy AVI MEDIA: Multimedia stanowią nośnik nie do przecenienia, zapewniający każdemu obiektowi lepszą rozpoznawalność i podnoszący jego prestiż. Wykorzystywane w sklepach, hotelach, bankach czy nawet w gabinetach medycznych zastępują ulotki reklamowe, czy tradycyjne foldery prezentujące zakres świadczonych przez firmę usług. W przestrzeni publicznej stały się również funkcjonalnym komunikatorem – na lotniskach i dworcach pozwalają w kilka sekund zaktualizować rozkład komunikacyjny i udostępnić go wszystkim oczekującym, co jeszcze kilkanaście lat temu wiązało się z koniecznością ręcznego ustawiania tablic ogłoszeniowych i wydawaniem komunikatów dźwiękowych, nie zawsze zrozumiałych dla pasażerów.
Technologia Digital Signage trafia również do środków komunikacji publicznej. Niewielkie ekrany montowane w autobusach, tramwajach, busach międzymiastowych i innych pojazdach dostarczają wizualizowane treści do ogromnej rzeszy odbiorców codziennie podróżujących w ten sposób. Stają się w tym przypadku nie tylko elementem reklamy, ale też formą urozmaicenia czasu podróżnym wybierającym się w dłuższe trasy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana