Artykuł sponsorowany

Zalety stosowania folii stretch do pakowania produktów

Zalety stosowania folii stretch do pakowania produktów

Folia stretch to obok pudeł kartonowych jeden z najpopularniejszych materiałów przeznaczonych do pakowania różnego rodzaju produktów. Wykorzystywana jest ona powszechnie w wielu gałęziach gospodarki – przemyślne, rolnictwie, transporcie. Znajduje również zastosowanie w codziennym życiu każdego gospodarstwa domowego.

Czym jest folia stretch?

Folią stretch nazywamy rozciągliwe tworzywo, produkowanych z tworzyw sztucznych, takich jak polipropylen, polietylen, kopolimer czy fluoropolimery. Proces produkcji folii może odbywać się na dwa sposoby: poprzez rozdmuch, z angielskiego nazywany blown, oraz wylew maszynowy, czyli cast. W zależności od zastosowanej metody możliwe jest uzyskanie produktów o różnej grubości, odporności na przebicia i rozciągliwości.
- Folia otrzymywana w procesie rozdmuchu jest mocniejsza i generalnie odznacza się wyższą jakością, jednak jej produkcja trwa dłużej i jest bardziej skomplikowana, co przekłada się na cenę produktu – wyjaśnia specjalista z firmy Total Market - Wylew maszynowy jest tańszą metodą, wytwarzana z niego folia jest mniej odporna na uszkodzenia, ale za to bardziej rozciągliwa.

Zalety stosowania folii stretch do pakowania produktów

Jak zostało wspomniane na wstępie, folia stretch to jeden z głównych produktów wykorzystywanych w pakowaniu. Jest to zasługa jej licznych zalet, między innymi:
  • Elastyczności – folia stretch jest miękka i w zależności od metody produkcji wykazuje określoną rozciągliwość. Dzięki temu może być wykorzystana do opakowania praktycznie każdego towaru, zarówno pojedynczych produktów spożywczych, jak i całych palet transportowych.
  • Wysoka wytrzymałość – mimo, że folia stretch jest cienka, to po ułożeniu w wiele warstw wykazuje się ogromną wytrzymałością. Dzięki temu znakomicie spisuje się w roli zabezpieczenia towaru przed niekontrolowanym przemieszczeniem w czasie transportu.
  • Nieprzepuszczalność wody i zanieczyszczeń – w przeciwieństwie do opakowań kartonowych, folia nie przepuszcza wilgoci oraz zanieczyszczeń ze środowiska zewnętrznego, dzięki temu może być z powodzeniem wykorzystana do pakowania produktów wrażliwych na ich wpływ, np. produktów spożywczych
  • Nietoksyczność – kolejnym atutem przemawiającym za wykorzystaniem folii stretch do pakowania produktów spożywczych, jest jej nietoksyczność. Oznacza to, że w kontakcie z żywnością nie wydzielają się z niej żadne substancje chemiczne, które mogą stanowić zagrożenie dla konsumenta.
  • Przezroczystość – w transporcie wielu różnorodnych towarów istotne jest, żeby były one łatwe w identyfikacji na pierwszy rzut oka. Folia stretch jest przezroczysta, dlatego rozpoznanie towaru nie sprawia żadnego problemu. Możliwe jest również wykonanie folii stretch w kolorze (np. czarnym), który zabezpiecza towar przed kradzieżą.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.