Z czego wynika popularność opakowań foliowych?
Czego oczekuje się od wygodnego i praktycznego opakowania? Na tak postawione pytanie, odpowiedź nasuwa się od razu – wytrzymałości, skuteczności i niskiej ceny, a także odpowiedniej funkcjonalności. Tak wygórowane kryteria spełniają jedynie opakowania wykonane z różnego typu folii. Czemu zawdzięczają swoją popularność? Spróbujemy wyjaśnić.
Krótka historia opakowań foliowych
Historia opakowań z tworzyw sztucznych sięga drugiej połowy ubiegłego wieku. To wówczas w zachodnim świecie rozwinęła się produkcja toreb foliowych z nadrukami. Od tego czasu stawały się coraz bardziej popularne. Wiele produktów doczekało się estetycznych opakowań z folii, które dzięki technikom drukarskim ozdabiane mogły być różnego typu nadrukami reklamowymi. Nie ma jednak róży bez kolców. Zbyt duże zużycie opakowań foliowych, bezrefleksyjne zaśmiecanie świata i brak właściwej polityki recyklingowej doprowadziło do sytuacji, w której zagrożone zostało nasze środowisko naturalne. Na szczęście sytuacja się poprawia. Zarówno producenci opakowań z tworzyw sztucznych, jak i sami konsumenci zwracają coraz większą uwagę na ekologię.
Rodzaje opakowań foliowych
Opakowania foliowe najczęściej stosowane są jako torby firmowe z nadrukami reklamowymi. Mogą także występować w formie worków foliowych lub innych opakowań różnego przeznaczenia. Doskonale nadają się do konfekcjonowania i opakowywania towarów i produktów, również spożywczych, co potwierdzają badania laboratoryjne. Worki foliowe znajdują zastosowanie niemal w każdej dziedzinie, w handlu, w przechowalnictwie i w wielu branżach przemysłu. W życiu codziennym, w każdym gospodarstwie domowym służą do gromadzenia śmieci oraz jako praktyczne opakowania do produktów żywnościowych. Z pełnym przeglądem opakowań można zapoznać się na stronie internetowej producenta toreb foliowych Swissgraf z Wrocławia. Najlepsi producenci opakowań foliowych z nadrukiem oferują pełen asortyment produktów, a wśród nich torebki:
- klasyczne,
- zamykane taśmą klejącą,
- z tylnym zgrzewem,
- z eurodziurą lub eurozawieszką,
- z zakładkami bocznymi lub w dnie,
- perforowane,
- typu market lub koszulka,
- zrywki.
Jakie są zalety opakowań foliowych?
Swoją popularność opakowania z folii zawdzięczają przede wszystkim dużej wytrzymałości, odporności na wilgoć, lekkości i przejrzystości. Duże znaczenie ma praktyczna strona, umożliwiająca łatwe pakowanie i wielokrotne używanie toreb oraz ich niska cena. Nie bez znaczenia jest także możliwość nanoszenia kolorowych nadruków reklamowych lub barwienie folii. Dzięki temu opakowania wykorzystuje się bardzo często do celów marketingowych.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana