Artykuł sponsorowany

Volvo – jakość rodem ze Szwecji

Volvo – jakość rodem ze Szwecji

Volvo to szwedzka firma dobrze znana wszystkim miłośnikom motoryzacji. Nie wszyscy wiedzą jednak tym, że marka została wymyślona przez pracowników fabryki łożysk kulkowych SKF. Zarejestrowano ją jako znak firmowy w roku 1915. Volvo to określenie pochodzące z języka łacińskiego i oznacza „toczę się”. Oficjalna data narodzin Volvo przypada na 14 kwietnia 1927 roku. Wówczas z fabryki wyjechał pierwszy samochód OV4.

Główne założenia samochodów Volvo

Projektanci wiedzieli, że samochód ma cechować się przede wszystkim prostą konstrukcją. Musi być też wykonany z wysokiej jakości materiałów. Pierwszy model Volvo OV4 nazywano Jakobem. Był to kabriolet wzorowany na samochodach amerykańskich. Dwa lata później na rynku pojawił się PV651. Było to auto z zsynchronizowaną skrzynią biegów. Przez kolejne lata Volvo zajmowało się też produkcją ciężarówek i autobusów. W czasie II wojny światowej firma skupiła się na samochodzie PV444, który okazał się wielkim hitem. W roku 1953 był to najchętniej kupowany pojazd w Szwecji. Volvo było w tym czasie liderem w produkcji pojazdów użytkowych.

Pionier w dziedzinie standardów bezpieczeństwa

Szwedzka marka produkowała m.in. luksusowe limuzyny. Podjęła też próbę stworzenia auta sportowego. W roku 1957 pojawił się model 120 Amazon o nowoczesnym designie. Był to pierwszy samochód poddany wielu crash-testom. Jednocześnie Volvo nadal produkowało ciężarówki i autobusy, stając się liderem w tej dziedzinie. W latach 60. XX wieku koncern rozpoczął ekspansję globalną. W roku 1964 otworzony został zakład Volvo pod Goteborgiem. Roczna produkcja pojazdów Volvo wzrosła tym samym do 200 tysięcy sztuk. W roku 1966 na rynku pojawił się model 144 będący wówczas najbardziej zaawansowanym technologicznie autem na całym świecie.

Nowoczesne rozwiązania

W roku 1973 Volvo przejęło 1/3 akcji holenderskiej firmy DAF i rozszerzyło swoją ofertę o nieco mniejsze modele. Marka rozpoczęła też współpracę z Peugeotem i Renaultem. Na początku lat 80. XX wieku firma po raz pierwsze wyposażyła swoje samochody w silniki z turbodoładowaniem. W latach 90. ubiegłego wieku postawiono na rozwój technologii bezpieczeństwa. W roku 2010 firma Geely Automobile podpisała kontrakt i przejęła szwedzkiego producenta od Forda. Była to największa inwestycja zagraniczna tej firmy. Od roku 2012 produkuje ona Volvo V40. To model kompaktowy, który zastąpił docelowo modele C30, S40 praz V50. Jest to pierwszy w historii marki samochód z poduszką powietrzną dla pieszych. Dziś samochody Volvo dostępne są w najróżniejszych konfiguracjach, a ich dystrybucją zajmują się firmowe salony, takie jak na przykład wrocławski Intercar. Oczywiście prócz samych samochodów oferują one także serwis i wybór dodatkowych akcesoriów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.