Typowe usterki przedniego zawieszenia motocykli
Przednie zawieszenie motocyklu to bardzo ważny element, który wpływa na bezpieczeństwo i komfort jazdy. Ma formę widelców o skomplikowanej konstrukcji, często z regulacją wszystkich parametrów pracy (od tłumienia dobicia, odbicia, aż po wstępne napięcie sprężyn). Wspomagane jest bardzo rozbudowaną elektroniką. Niestety, tak jak każdy inny element eksploatacyjny, zawieszenie narażone jest na awarie. Jakie występują najczęściej?
Jakie usterki przedniego zawieszenia motocyklu występują najczęściej?
Objawiają się zwykle w trakcie jazdy w formie stuków, niestabilności, zbyt miękkiej pracy teleskopów, kłopotami związanymi z utrzymaniem kierunku jazdy na zakrętach oraz na wprost. Może to wynikać z kilku przyczyn. Najczęstszą usterką przedniego zawieszenia motocyklu jest wyciek płynu hydraulicznego. Amortyzatory teleskopowe mają uszczelniacze, które na skutek eksploatacji, z czasem wycierają się lub uszkadzają. Wtedy pojawia się wyciek oleju, widoczny często po zakończonej jeździe. Jest to spowodowane m.in. wyrobieniem lub uszkodzeniem uszczelniaczy lub usterką gładzi rur goleni. W przypadku zauważenia takich objawów serwis motocykli będzie najlepszym wyborem!
Jak naprawić usterki przedniego zawieszenia motocykli?
Przednie zawieszenie wykonuje swoją pracę w trudnych, wymagających warunkach. Zbiera się na nim kurz i brud – a często także błoto, które potrafią uszkodzić znajdujące się w ruchu uszczelniacze i rury. Są to normalne zjawiska, które występują w trakcie eksploatacji każdego jednośladu. Usunięcie usterki to nic innego jak rozebranie lag, wymiana uszczelniaczy i wypolerowanie powierzchni rur. Większe uszkodzenia wymagają wymiany na nowe części. Warto jednak pamiętać, że, nawet gdy wycieki są niewielkie, jazda z nimi może zmienić się w poważną awarię. Dlatego serwis motocykli Motozajezdnia pozwala szybko naprawić usterkę.
Dlaczego nie można lekceważyć usterek przedniego zawieszenia motocykli?
Nienaprawione wycieki potrafią zalać koło lub okładziny klocków hamulcowych, zmniejszając ich bezpieczne zastosowanie. Gdy awarii nie zlikwiduje się, może doprowadzić do poważnego ubytku płynu hydraulicznego w układzie, co pogorszy parametry pracy zawieszenia. Dodatkowo zaniedbanie regularnych przeglądów może spowodować np. zaklejenie tłoków.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana