Trendy w hotelarstwie w 2018 roku
Branża hotelarska zmienia się bardzo dynamicznie i każdy rok przynosi nowe trendy rynkowe i wyzwania. Jakie nowości czekają rynek hotelarski w 2018 roku? Jak zmieni się sytuacja w branży? Zapraszamy na krótką analizę wyzwań i szans stojących przed hotelarstwem.
Najbliższe 12 miesięcy zapowiada się dla hotelarstwa niezwykle interesująco i dynamicznie. Z jednej strony możemy oczekiwać wzrostu liczby gości, dzięki stale rosnącej atrakcyjności naszego kraju dla turystów zza granicy, z drugiej hotelarze muszą się przygotować do zmiany podejścia do klienta, który coraz bardziej domaga się pełnej automatyzacji rezerwacji noclegów i indywidualnego podejścia. Jakie szanse i wyzwania ma przed sobą branża hotelarska w 2018 roku?Rekrutacja pracowników
Zacznijmy od złych wiadomości... W nadchodzącym roku wciąż problemem będzie zatrudnienie wykwalifikowanego personelu. Z jednej strony niskie bezrobocie, z drugiej rosnące oczekiwania płacowe personelu sprawiają, że menedżerom coraz trudniej jest zatrudnić wymaganą ilość pokojowych czy kelnerów. Dlatego koniecznością staje się prowadzenie aktywnej polityki HR-owej, która ma za zadanie nie tylko uzupełnić braki kadrowe, ale utrzymać obecny zespół, kuszony do odejścia przez kontroferty ze strony konkurencji.Nowoczesne podejście do klienta
Już od kilku lat widzimy zmianę podejścia w branży usługowej na linii klient-firma. Istotną rolę odgrywa kontakt z klientem za pośrednictwem strony internetowej albo live chatu, który umożliwia obsługę gościa w czasie rzeczywistym, na każdym kroku procesu rezerwacyjnego. Innowacyjnym rozwiązaniem jest także wprowadzenie wirtualnego asystenta, czyli programu, który będzie w stanie odpowiadać klientom na najczęściej pojawiające się pytania. Jak dodaje pracownik Hotel Solec pod Warszawą:Pamiętajmy, że 50% użytkowników w 2017 roku przeglądało strony hoteli za pomocą komórek, dlatego konieczne jest posiadanie responsywnej strony, która dobrze wyświetla się na wszelkiego typu smartfonach.
Hotel na miarę XXI wieku
Klienci hotelowi przyzwyczajeni są do zaawansowanych technologicznie sprzętów, z których korzystają w domu i chcą z nich także korzystać w pokoju hotelowym. Podążając tym tropem, coraz więcej hoteli zaczyna korzystać z inteligentnych urządzeń i technologii „smart room”, które przynoszą szereg korzyści, jak np. automatyzacja procesów, racjonalizacja zużycia energii, odciążenie obsługo, czy możliwość zapewnienia gościom jak najmilszego pobytu.Trendy w turystyce
Jednym z nowych trendów w nadchodzącym roku będzie zmiana podejścia turystów do zwiedzania. Nie chcą już brać udziału w tzw. objazdówkach, a zamiast pędzić z jednego miejsca w drugie, wolą poznać klimat, ludzi i kulturę regionu, w którym się zatrzymali. Takie podejście do podróżowania jest szansą dla dobrych hoteli, które mogą przebudować swoją ofertę, zwiększając sprzedaż bezpośrednią, konstruując ofertę opartą na doświadczeniach podróży. Ta nowa tendencja turystyczna nazywana jest „slow travel” i jest uśmiechem losu dla wszystkich hoteli tworzących unikalne miejsca, które spełniają oczekiwania klientów nastawionych na smakowanie nie tylko kuchni, ale także atmosfery miejsca, w jakim się znaleźli. Trendy na najbliższe miesiące to na pewno wyzwanie dla branży, ale nie zapominajmy, że najważniejszy jest rozwój obiektów i zwiększenie ilości gości. Jeśli chodzi o ilość turystów, szacunki są nader optymistyczne. To czy osiągniemy sukces zależy wyłącznie od naszego nastawienia, ponieważ szansa na rozwój jest, trzeba ją tylko umiejętnie wykorzystać.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana