Artykuł sponsorowany

Transport kartonowy owoców i warzyw

Transport kartonowy owoców i warzyw

Na rynku krajowym i międzynarodowym coraz bardziej wzrasta konkurencja wśród producentów i dystrybutorów warzyw i owoców. Rosną wymagania konsumentów, a przepisy stają się coraz bardziej restrykcyjne. Dotyczy to zarówno produkcji, jak i transportu. Warzywa i owoce muszą mieć odpowiednie gabaryty, kształt i kolor. Dlaczego wszystkie avocado w polskich sklepach wyglądają tak samo? Bo tylko takie trafiają do naszego kraju. Jak wygląda transport kartonowy warzyw i owoców?

Opakowania w handlu hurtowym

Główna funkcja opakowań w hurtowym obrocie warzywami i owocami to zapewnienie idealnych warunków w transporcie. Opakowania powinny być stworzone w taki sposób, by produkty mogły być w nich odpowiednio przechowywane przez wyznaczony okres. Ten okres to czas, w którym produkt dotrze do sprzedawców detalicznych w jak najlepszej kondycji. Warzywa i owoce muszą być zatem chronione przed uszkodzeniami mechanicznymi. O ile ziemniaki możemy swobodnie przewozić w siatkach, to wspomniane we wstępie avocado musi mieć całkowicie inne warunki, by nie uległo obiciu, zgnieceniu, czy zadrapaniu. Warzywa korzeniowe pakowane są w worki lub skrzyniopalety, podobnie jak warzywa kapustne i cebule. Inne muszą być przewożone w kartonach, które umieszczane są później na paletach. Kartony do przewożenia warzyw i owoców powinny być na tyle trwałe i estetyczne, by mogły być później wykorzystane w handlu detalicznym. Nawet twarde owoce, jak jabłka i gruszki, pakowane są w kartony.

Kartony w handlu detalicznym

W handlu detalicznym kartony i inne opakowania nie tylko chronią warzywa i owoce. Spełniają też inne funkcje - mówi nam przedstawiciel Wytwórni Opakowań Kartonowych z Barłożni. Konsumentom zależy na wygodzie zakupu, ale w pierwszej kolejności do sięgnięcia po towar zachęca ich estetyka opakowania. Dopiero później klient zerka na estetykę samego produktu i dotyczy to każdej branży, a w branży spożywczej jest to wyjątkowo ważne. Kartony powinny być wyprodukowane w taki sposób, by ich użycie usprawniało dodatkowo sam handel. Sprzedawca powinien mieć możliwość swobodnego nanoszenia kodów kreskowych, a karton powinien mieć takie rozmiary, by ułatwiało to ekspozycję towaru. Jest to dobrze widoczne zwłaszcza w sklepach wielkopowierzchniowych. Dodatkowym plusem opakowań kartonowych jest ich ekologia. Karton jest materiałem, który nadaje się do recyklingu, dlatego warto po niego sięgać.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.