Artykuł sponsorowany

Szkolenia i treningi przydatne dla dziennikarzy

Szkolenia i treningi przydatne dla dziennikarzy

Zawód dziennikarza, szczególnie gdy jest on osobom pracującą głosem, np. w radio, wymaga ciągłego doskonalenia. Dotyczy to przede wszystkim umiejętności pozwalających na wydajne i komfortowe wykorzystywanie narządu mowy. Kursy dla osób pracujących głosem polecane są zarówno początkującym adeptom sztuki dziennikarskiej, jak i doświadczonym wyjadaczom tej profesji. Sprawdźmy zatem, z jakich szkoleń mogą skorzystać dziennikarze?

 

Jakie szkolenia pomagają dziennikarzom pracującym głosem?

Dziennikarze, dla których głos jest narzędziem pracy, powinni poszukiwać kursów z zakresu szeroko pojętej emisji głosu. Szkolenia tego typu pozwolą im na opanowanie podstawowych i zaawansowanych sposobów operowania głosem. Uczestnicy takich zajęć poznają techniki właściwego oddychania, będącego fundamentem w pracy głosem. Uczą się też prawidłowej artykulacji, odpowiedzialnej za estetykę wypowiedzi. Najlepsze efekty daje udział w szkoleniach, prowadzonych przez osoby, które same pracują głosem, a więc mają nie tylko wiedzę teoretyczną, ale także ogromne doświadczenie. Takich fachowców można spotkać na kursach, oferowanych przez ACTIO — Mowa Publiczna z Warszawy. Firma ta od prawie ćwierć wieku organizuje profesjonalne szkolenia, przeznaczone dla dziennikarzy i osób występujących publicznie, które chcą poprawić jakość swoich wypowiedzi.

 

Dlaczego warto doskonalić swój głos?

Powodów, dla których dziennikarze i osoby przemawiające publicznie powinny trenować i dbać o swój głos jest kilka. Pierwszy to komfort pracy. Dzięki regularnym ćwiczeniom z emisji głosu nie musimy się martwić, że podczas wystąpienia dopadnie nas chrypka lub poczujemy zmęczenie. Drugim argumentem przemawiającym za szkoleniem głosu jest jego jakość. Systematycznie trenowany głos brzmi dźwięczniej i bardziej profesjonalnie. Nic więc dziwnego, że zajęcia w formie  treningów dla dziennikarzy zyskują na popularności, a ich formuła poszerza się o nowe zagadnienia. Poza wspomnianą już emisją głosu, szkolenia dla osób pracujących głosem, mogą obejmować konsultację ze specjalistą od autoprezentacji oraz kreowania własnego wizerunku, a także logopedą medialnym, zajmującym się pomocą w eliminacji zaburzeń mowy, mogących przeszkadzać w wystąpieniach publicznych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.