Składanie wniosku o wycinkę. Jakich formalności należy dopełnić?
![Składanie wniosku o wycinkę. Jakich formalności należy dopełnić? Składanie wniosku o wycinkę. Jakich formalności należy dopełnić?](https://d2yvmenv39glx3.cloudfront.net/images/f-170000-skladanie-wniosku-o-wycinke-jakich-formalnosci-nalezy-dopelnic.jpg)
Usuniecie drzewa lub krzewów z własnej posesji nie może być przeprowadzone bez odpowiedniego zezwolenia. W większości przypadków konieczne jest uiszczenie odpowiedniej opłaty i uzyskanie zgody właściwego organu administracyjnego. Wycięcie drzewa lub krzewu bez spełnienia powyższych warunków jest wykroczeniem zagrożonym karą. Sprawdź, o co musisz zadbać, planując wycinkę!
Złożenie wniosku o wycinkę
Wycinka drzewa lub krzewów na danej nieruchomości wymaga złożenia wniosku o zezwolenie na tę czynność. Wniosek może przedstawić:
- właściciel nieruchomości,
- użytkownik nieruchomości, ale zawsze za zgodą jej właściciela,
- właściciel urządzeń przesyłowych, tj. tych, które dostarczają lub odprowadzają płyny, gaz, parę, energię elektryczną, w przypadku, gdy znajdujące się na posesji drzewa lub krzewy zagrażają bezpiecznemu ich funkcjonowaniu.
Jak wskazują specjaliści Pracowni Projektowej Magdalena Loose, zezwolenie jest wydawane przez odpowiedni organ administracyjny, reprezentowanego przez:
- wójta,
- burmistrza,
- prezydenta miasta,
- starostę,
- marszałka województwa,
- wojewódzkiego konserwatora zabytków, gdy nieruchomość jest wpisana do rejestru zabytków.
Wydający zezwolenie może uzależnić wydanie tej zgody od spełnienia przez wnioskodawcę warunku przesadzenia drzew bądź krzewów w inne, wskazane miejsce. Może również zażądać zastąpienia wycinanych drzew lub krzewów nowymi nasadzeniami.
Elementy wniosku o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew
Wniosek o wydanie zezwolenia na wycinkę powinien zawierać:
- imię i nazwisko wnioskodawcy,
- adres lub nazwę i siedzibę użytkownika oraz właściciela nieruchomości, ewentualnie właściciela urządzeń przesyłowych,
- tytuł prawny władania daną nieruchomością,
- nazwę gatunku drzewa lub krzewu, które zaplanowano do wycięcia,
- obwód pnia drzewa mierzonego na wys. 130 cm,
- określenie przeznaczenia nieruchomości, na którym rośnie drzewo lub krzew,
- powód oraz termin planowanego usunięcia drzewa lub krzewu,
- wielkość powierzchni, z której zostaną wycięte krzewy,
- rysunek bądź mapę, która dokładnie określi usytuowanie drzewa lub krzewu w relacji do granic danej nieruchomości oraz obiektów budowlanych, występujących już lub budowanych na posesji.
Wniosek o usunięcie drzewa lub krzewów należy złożyć wraz z oświadczeniem o posiadaniu tytułu prawnego do władania nieruchomością, lub o prawie własności urządzeń przesyłowych. Gdy wniosek o wycinkę składa użytkownik posesji, musi do niego dołączyć pisemną zgodę właściciela nieruchomości.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
-
-
Place zabaw - projektowanie, utrzymanie
Waldemar Nowak Zakład stolarski
woj. wielkopolskie64-310 Zębowo, Lipowa 22
-