Regeneracja maglownic ze wspomaganiem. Co warto wiedzieć?
Przekładnia kierownicza, określana mianem maglownicy, ma za zadanie przekazywać ruch kierownicy na koła. To ona umożliwia zmianę trasy pojazdu i pokonywanie zakrętów.
W przypadku usterki tego elementu, jazda pojazdem jest bardzo trudna lub wręcz niemożliwa. Z tego powodu konieczna może okazać się regeneracja maglownicy, która pozwoli na korzystanie z samochodu. Dowiedz się, na czym ona polega, co obejmuje i kiedy jest konieczna!
Kłopoty z funkcjonowaniem maglownicy
Maglownica na ogół funkcjonuje bez usterek przez cały okres użytkowania danego pojazdu.
Z czasem mogą się w niej jednak pojawić wycieki, zdarza się, że pęka jej obudowa. Wyraźną oznaką, że wymaga ona naprawy jest wzrost odczuwalnego szarpania siły kierowania lub poluzowanie się układu kierowniczego. Wśród najczęściej diagnozowanych problemów z maglownicą wymienia się:
- zbyt duży luz na kole kierownicy,
- nieliniowa praca w trakcie wykonywania skrętów,
- wyraźne szarpnięcia kierownicy,
- większy lub mniejszy opór w trakcie pracy układu kierowniczego.
Źródłem powyższych problemów mogą być częste przeciążenia, uderzenia kołami o przeszkody oraz nierówności na zakrętach. Przekładnia zużywa się szybciej, np. gdy najeżdża się skręconymi kołami na krawężnik. Niekorzystne jest również kręcenie kołami w miejscu, stosowanie niskoprofilowych opon, które niedostatecznie tłumią nierówności. W takim przypadku opony niedostatecznie tłumią nierówności, przenoszące się w większym stopniu na maglownicę. Podczas skręcania kół na postoju zbyt mała ilość gumy nie pełni roli tłumika dla mechanizmu.
Jak wskazują specjaliści Warsztatu Mechanicznego Podleśny w Katowicach, istnieją skuteczne sposoby, pozwalające użytkownikowi auta na zniwelowanie powyższych usterek.
Czym jest regeneracja maglownicy?
Utrzymanie tej części w dobrym stanie wymaga zapewnienia jej odpowiedniego smarowania, bez względu na rodzaju stosowanej przekładni kierowniczej. Regeneracja maglownicy jest dość prostym procesem, niestwarzającym większych problemów. Na ogół obejmuje ona takie czynności jak:
- wymiana uszczelniaczy, simmeringów i oringów,
- szlifowanie oraz polerowanie listwy głównej,
- szlifowanie wałka rozdzielacza,
- toczenie tulei prowadzących listwę główną,
- sprawdzenie luzów, stuków i zacięć,
- sprawdzenie szczelności,
- sprawdzenie pracy rozdzielacza,
- sprawdzenie działania przekładni,
- malowanie maglownicy.
Regeneracja odbywa się w czystym środowisku, by uniknąć zanieczyszczeń powodujących usterki. Dla uzyskania optymalnych efektów dokonuje się również wymiany uszczelek, wymiany drążków kierowniczych i ich końcówek.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana