Artykuł sponsorowany

Pochodzenie produktów ma znaczenie. Gdzie zaopatrywać się w warzywa i owoce?

Pochodzenie produktów ma znaczenie. Gdzie zaopatrywać się w warzywa i owoce?

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca spożywanie min. pięć porcji warzyw i owoców w ciągu dnia (ok. 400 g). Przestrzeganie takiej „zasady” nie przesądza jednak tego, czy dana dieta jest dobrze skomponowana – duże znaczenie ma także pochodzenie produktów. Aby odżywiać się możliwie zdrowo, warto zatem zadbać o źródło zaopatrzenia. Jakie będzie najlepsze?

Warzywa powinny stanowić trzy z pięciu „roślinnych” porcji w naszym jadłospisie (i wszystkie kolejne). Owoce zawierają bowiem cukier, który nie tylko wiąże się z nadmiernymi kaloriami, ale wpływa też na stężenie insuliny oraz glukozy we krwi, co w dalszym ciągu może skutkować insulinoopornością czy cukrzycą. Co jednak warte zauważenia, zarówno „jedne”, jak i „drugie” są niezbędnymi składnikami diety – zapobiegają rozwojowi różnorodnych chorób, dostarczają drogocennych witamin, błonnika oraz minerałów, a także sprawiają, że starzejemy się wolniej.

Codzienna dostawa warzyw i owoców

Wiele osób kupuje żywność oraz „chemię” w supermarketach. Zatłoczone sklepy nie są jednak optymalnym wyborem (zwłaszcza, gdy wraca się zmęczonym po pracy). Jak tłumaczą eksperci z katowickiej hurtowni WARZYWKO, produkty nabywane z sieciowych „punktów sprzedaży” nie charakteryzują się też najwyższą jakością. Jabłka czy cytryny są silnie nawoskowane, żeby zachować pierwotną świeżość i atrakcyjny wygląd, co negatywnie wpływa m.in. na ich walory smakowe. Jak uniknąć podobnego zakupu? Pierwszym krokiem jest rezygnacja z „marketów”.

Żywność, która odbywa krótką podróż od producenta do konsumenta, zawsze będzie lepszym wyborem niż wyroby pochodzące z tzw. „sieciówki”. Warto poszukać także firmę albo rolników zajmujących się dostawą warzyw i owoców (w Katowicach jest to np. wspomniana hurtownia). Takie rozwiązanie sprawi, że nie będzie się musiało wychodzić z domu, by kupić „świeżyznę”: wystarczy wykonać zamówienie przez telefon lub stronę internetową, a jedzenie pojawi się po określonym czasie pod naszym adresem. Łączy się tutaj jakość produktu z komfortem klienta.

Dlaczego pochodzenie warzyw i owoców jest ważne?

Wysoka liczba konsumentów przypisuje duże znaczenie źródłom, z których pochodzi ich żywność, ponieważ starają się żyć możliwie „cruelty-free”. Oznacza to, że te osoby nie kupują wyrobów mogących wyrządzać krzywdę środowisku, zwierzętom bądź ludziom (np. pracujących przy ich produkcji lub zbieraniu). Dostawa warzyw i owoców z zaufanej hurtowni stanowi gwarancję uczciwych praktyk, a także wysokiej jakości zamówionych „surowców”: nie mają jakichkolwiek skaz i są kompletnie bezpieczne.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.