Obsługa logistyczna sklepu internetowego – na czym polega i jakie ma zalety?
Sprzedaż produktów online to cała masa obowiązków, które trzeba wykonać, zanim produkt trafi w ręce klienta. Przy wzrostach sprzedaży przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na obsługę logistyczną sklepu internetowego. Jakie ma to zalety?
Fulfillment – co to znaczy?
Fulfillment to obsługa logistyczna sklepu internetowego przekazana przez sprzedawcę firmie zewnętrznej. Obejmuje wszystkie etapy wysyłki zamówienia od skompletowania go, aż po doręczenie, a czasami nawet zwrot. W ramach fulfillmentu firma logistyczna przechowuje towar sprzedawcy na magazynie, a każde zamówienie pakuje dokładnie tak, jak zaleci właściciel. Dzięki temu oddanie obsługi firmie zewnętrznej nie musi wiązać się z rezygnacją z personalizowanych czy ozdabianych paczek dla konsumentów.
Sporo informacji na temat obsługi logistycznej tego typu sklepów można znaleźć na stronie internetowej https://inpost.pl/fulfillment. Witryna zawiera ofertę firmy InPost, która proponuje swoim klientom współpracę logistyczną uwzględniającą m.in. bardzo szybkie dostawy i obsługę zwrotów. Korzystanie z oferty InPost daje możliwość dostaw zamówień klientów do automatów Paczkomat®. Każdy sprzedawca powinien wiedzieć, jak chętnie kupujący korzystają z tej opcji.
Późny cut-off time – dlaczego warto?
Cut-off time w InPost oznacza godzinę 20:00. Świadczy to o tym, że wszystkie zamówienia, które złoży się do tego czasu, dotrą do klienta już kolejnego dnia. Warto korzystać z tej opcji oferowanej przez InPost, ponieważ pozwala to na szybkie dostawy do bardzo dużej części klientów. Według badań to właśnie do 20:00 wpływa największa część zamówień każdego dnia.
Szybka wysyłka to jedna z kluczowych kwestii, na którą zwracają uwagę konsumenci. Dotyczy to szczególnie tych kupujących na ostatnią chwilę. Późny cut-off time pozwala na zdobycie znacznej przewagi nad konkurencją, która nie gwarantuje dostaw na drugi dzień przy zamówieniach wieczornych.
Zalety korzystania z obsługi logistycznej sklepu online
Fulfillment to najlepszy sposób na zarządzanie obsługą klienta, ponieważ sprzedawca może przekazać wszystkie obowiązki wysyłkowe specjalistom. Co ważne, InPost łączy systemy sklepu z magazynowymi, dzięki czemu w chwili, gdy tylko klient opłaci zamówienie, pracownicy przechodzą do jego realizacji. Produkty kompletuje się natychmiast, a chwilę później trafiają one do paczek. Wkrótce odbiera je kurier i przesyłka szybko trafia do rąk konsumenta.
Fulfillment sprawia, że sprzedawca nie musi wynajmować magazynu ani zatrudniać na własną rękę osób do jego obsługi. W czasie, gdy sam pomagałby w pakowaniu zamówień, może np. zająć się projektowaniem nowej kolekcji produktów. Sprawna obsługa logistyczna wpływa na zadowolenie klientów, a co za tym idzie – polecanie przez nich sklepu innym osobom.
Przekazanie procesów wysyłkowych firmie logistycznej pozwala odciążyć sprzedawcę i pomóc mu w silnym rozwoju przedsiębiorstwa. Wzmacnia zaufanie konsumentów, a także pozwala skutecznie docierać z ofertą do nowych osób.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana