Na czym polega regeneracja przekładni kierowniczej?
Kiedy kierowca zaczyna odczuwać trudności z utrzymaniem kierunku jazdy, zauważa wyciek płynu z maglownicy lub słyszy niepokojące stuki z okolic kół podczas skrętu, ma poważne powody do niepokoju. Wszelkie usterki układu kierowniczego poważnie zagrażają bezpieczeństwu jazdy i mogą prowadzić do całkowitej utraty kontroli nad samochodem. Reagując odpowiednio wcześnie, możemy nie tylko zapobiec tragedii, ale też znacznie obniżyć koszty naprawy.
Z upływem czasu i przejechanych kilometrów należy spodziewać się stopniowego zużywania poszczególnych elementów mechanicznych pojazdu, a do takich należy maglownica. Luzy w przekładni kierowniczej pojawiają się stopniowo, a jeśli kierowca nie zignoruje pierwszych objawów usterki, może zapobiec poważnym wydatkom, z jakimi wiąże się wymiana maglownicy. Zdecydowanie tańszą, a równie skuteczną alternatywą jest regeneracja.Awaria przekładni kierowniczej – naprawa czy wymiana?
Koszt zakupu nowej przekładni do samochodu osobowego średniej klasy to koszt od kilku do kilkunastu tysięcy, w zależności od rodzaju maglownicy i systemu wspomagania. Na szczęście kierowcy rzadko zmuszeni są do tak poważnej inwestycji, ponieważ w większości przypadków można posłużyć się używaną, zregenerowaną częścią lub poddać naprawie własną, oryginalną przekładnię. Fachowo przeprowadzona regeneracja pozwala w pełni przywrócić fabryczne parametry przekładni. Ważne jest jednak, by takiego zadania podjął się fachowiec z dużym doświadczeniem. Kupując regenerowaną przekładnię kierowniczą klient zawsze powinien wymagać gwarancji, a szanujący się warsztat z pewnością jej udzieli.Na czym polega regeneracja maglownicy?
Kompleksowa regeneracja przekładni kierowniczej powinna obejmować kilka etapów, w tym oczyszczanie wszystkich elementów i obróbkę lub wymianę zużytych części. Wybierając warsztat, do którego chcemy się udać ze zużytą przekładnią, warto upewnić się, że naprawa nie ograniczy się do wymiany uszczelnień. Pełnemu procesowi regeneracji maglownicy możemy przyjrzeć się na przykładzie pracy warsztatów firmy Ecars. Pracę z przekładnią rozpoczynają dokładne oględziny, połączone z oceną istniejących uszkodzeń i ubytków. Następnie przekładnia poddawana jest czyszczeniu w myjce ultradźwiękowej i piaskowana dla uzyskania idealnie gładkiej powierzchni wszystkich elementów. Ze względu na nieodwracalny charakter zużywania się elementów wykonanych z gumy, wszystkie uszczelniacze i o-ringi wymieniane są na nowe. W warsztacie wykonuje się też nową tuleję prowadzącą. Listwa zębata poddawana jest szlifowaniu, a umieszczone na niej i na zaworze teflony są wymieniane. W maglownicy wymienia się też łożyska oraz ślizg docisku. Ostatnim etapem regeneracji jest regulacja, umożliwiająca do pełnej redukcji luzów. Zwieńczeniem naprawy przekładni jest test jakości, przeprowadzany z wykorzystaniem nowoczesnych urządzeń. Pozytywny wynik testu gwarantuje poprawne działanie maglownicy po ponownym montażu w pojeździe i jest podstawą do przekazania jej klientowi.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana