Na czym polega konfekcjonowanie?
Usługi magazynowania to nie tylko udostępnianie powierzchni do składowania towarów. Firmy zajmujące się tego typu działalnością coraz częściej realizują również kompleksowe zadania z zakresu dystrybucji i szeroko pojętej spedycji. Jedną z ważnych części procesu magazynowo-dystrybucyjnego jest konfekcjonowanie. Na czym ono polega i dlaczego jest tak istotne?
Kompleksowe usługi spedycyjne i logistyczne
Współcześnie firmy zatrudniające podwykonawców specjalizujących się w logistyce i spedycji oczekują kompleksowego zakresu usług. Dobrze, jeśli obejmują również magazynowanie. Każdy profesjonalny magazyn powinien z kolei oferować całościową obsługę ładunków, to znaczy m.in. możliwość składowania krótko- i długoterminowego, przeładunek, usługi cross-docking czy konfekcjonowanie.Jak mówi przedstawiciel firmy Mark Spedition Sp. z o.o.: Nasi klienci doceniają szeroki wachlarz świadczonych usług oraz wysoki standard, który oferujemy. Firmy logistyczne powinny zapewniać dostęp do przestronnych i nowocześnie wyposażonych magazynów, które zagwarantują płynność spedycji oraz dystrybucji towarów.
Czym jest konfekcjonowanie?
Według definicji konfekcjonowanie to dzielenie wyrobów na porcje i pakowanie. Wykonuje się je celem dystrybucji pewnego towaru. Całość wydaje się prosta, jednak proces ten musi przebiegać wedle określonego schematu i wymaga dużej precyzji. W języku angielskim tę czynność określa się mianem co-packingu. Konfekcjonowanie wymaga pracy ludzi, chociaż istnieją pewne maszyny i urządzenia, które ułatwiają jego przebieg. Usługa może obejmować:- sortowanie i grupowanie,
- pakowanie – np. za pomocą folii,
- etykietowanie i oznaczanie,
- tworzenie zestawów (np. promocyjnych, koszy upominkowych itp.),
- zabezpieczanie towarów na czas transportu.
Dlaczego konfekcjonowanie jest tak istotne?
Usługi konfekcjonowania w znacznej mierze odpowiadają za wygląd produktu kierowanego bezpośrednio do odbiorcy. Ważne więc, by pakowanie odbywało się w sposób kładący nacisk zarówno na estetykę, jak i walory czysto praktyczne. Istotne jest zastosowanie odpowiednich oznaczeń (np. logo producenta) i elementów identyfikacji wizualnej, które pomogą wyróżnić produkt. Konfekcjonowanie może obejmować też przygotowywanie zestawów, np. promocyjnych, czy prezentowych, dlatego często ma duże znaczenie dla powodzenia produktu przeznaczonego do sprzedaży oraz dla wizerunku jego producenta. Co równie ważne, usługi konfekcjonowania i dystrybucji zawarte w pakiecie usług logistycznych zdejmują z producenta ten obowiązek. Dlatego powinna mieć je w swojej ofercie każda firma z tej branży, która stawia na profesjonalizm.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana