Artykuł sponsorowany

Na czym polega konfekcjonowanie?

Na czym polega konfekcjonowanie?

Usługi magazynowania to nie tylko udostępnianie powierzchni do składowania towarów. Firmy zajmujące się tego typu działalnością coraz częściej realizują również kompleksowe zadania z zakresu dystrybucji i szeroko pojętej spedycji. Jedną z ważnych części procesu magazynowo-dystrybucyjnego jest konfekcjonowanie. Na czym ono polega i dlaczego jest tak istotne?

Kompleksowe usługi spedycyjne i logistyczne

Współcześnie firmy zatrudniające podwykonawców specjalizujących się w logistyce i spedycji oczekują kompleksowego zakresu usług. Dobrze, jeśli obejmują również magazynowanie. Każdy profesjonalny magazyn powinien z kolei oferować całościową obsługę ładunków, to znaczy m.in. możliwość składowania krótko- i długoterminowego, przeładunek, usługi cross-docking czy konfekcjonowanie.
Jak mówi przedstawiciel firmy Mark Spedition Sp. z o.o.: Nasi klienci doceniają szeroki wachlarz świadczonych usług oraz wysoki standard, który oferujemy. Firmy logistyczne powinny zapewniać dostęp do przestronnych i nowocześnie wyposażonych magazynów, które zagwarantują płynność spedycji oraz dystrybucji towarów.

Czym jest konfekcjonowanie?

Według definicji konfekcjonowanie to dzielenie wyrobów na porcje i pakowanie. Wykonuje się je celem dystrybucji pewnego towaru. Całość wydaje się prosta, jednak proces ten musi przebiegać wedle określonego schematu i wymaga dużej precyzji. W języku angielskim tę czynność określa się mianem co-packingu. Konfekcjonowanie wymaga pracy ludzi, chociaż istnieją pewne maszyny i urządzenia, które ułatwiają jego przebieg. Usługa może obejmować:
  • sortowanie i grupowanie,
  • pakowanie – np. za pomocą folii,
  • etykietowanie i oznaczanie,
  • tworzenie zestawów (np. promocyjnych, koszy upominkowych itp.),
  • zabezpieczanie towarów na czas transportu.
Szczegółowy zakres prac określanych zbiorczo jako konfekcjonowanie towarów różni się w zależności od ich rodzaju, a także wymogów odbiorcy. Jest to ważna część kompleksowych usług magazynowych i jednocześnie stanowi ostatni etap pakowania produktu mającego trafić na rynek.

Dlaczego konfekcjonowanie jest tak istotne?

Usługi konfekcjonowania w znacznej mierze odpowiadają za wygląd produktu kierowanego bezpośrednio do odbiorcy. Ważne więc, by pakowanie odbywało się w sposób kładący nacisk zarówno na estetykę, jak i walory czysto praktyczne. Istotne jest zastosowanie odpowiednich oznaczeń (np. logo producenta) i elementów identyfikacji wizualnej, które pomogą wyróżnić produkt. Konfekcjonowanie może obejmować też przygotowywanie zestawów, np. promocyjnych, czy prezentowych, dlatego często ma duże znaczenie dla powodzenia produktu przeznaczonego do sprzedaży oraz dla wizerunku jego producenta. Co równie ważne, usługi konfekcjonowania i dystrybucji zawarte w pakiecie usług logistycznych zdejmują z producenta ten obowiązek. Dlatego powinna mieć je w swojej ofercie każda firma z tej branży, która stawia na profesjonalizm.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.