Konfekcjonowanie opakowań kosmetycznych – podstawowe zasady
Konfekcjonowaniem towarów nazywamy pakowanie lub przepakowywanie produktów bez zmieniania ich cech fizycznych. To ostatni etap przygotowania produktów przed wprowadzeniem ich do sprzedaży. Procesem konfekcjonowania opakowań kosmetyków mogą zajmować się producenci lub firmy specjalizujące się właśnie w konfekcjonowaniu. Jak to właściwie wygląda w praktyce?
Podstawy działania firm zajmujących się konfekcjonowaniem opakowań kosmetycznych
O podstawach działania firm zajmujących się konfekcjonowaniem opakowań kosmetycznych przeczytaliśmy na stronie o montażu i składaniu opakowań do kosmetyków oraz na blogu firmy MI Global. Firmy świadczące usługi konfekcjonowania kosmetyków zajmują się rozdzielaniem produktów na konkretne ilości i umieszczaniem ich w uprzednio zmontowanych pojemnikach z różnych materiałów. Opakowania są przez firmy sortowane; na opakowaniach umieszcza się przygotowane uprzednio etykiety (najczęściej z logo producenta, najważniejszymi informacjami – głównie składem, sposobem zastosowania, datą ważności, kodem kreskowym). Opakowania często dodatkowo umieszcza się w kartonikach, pudełeczkach lub foliach, laminatach.
Co nam daje fachowe konfekcjonowanie opakowań kosmetycznych?
Fachowe konfekcjonowanie opakowań kosmetycznych to nie tylko rozdzielanie odpowiedniej ilości kosmetyków do słoiczków i innych pojemniczków. To również zabezpieczanie kosmetyków, ale to wciąż nadal nie wszystko. Konfekcjonowanie opakowań kosmetycznych realizuje się w taki sposób, by produkty prezentowały się atrakcyjnie. Mają wyglądać dla klientów interesująco i kusząco, mają wyglądać estetycznie i fachowo. Często to opakowanie właśnie przyciąga nasz wzrok w drogeriach, na półkach marketów i dyskontów, w osiedlowych sklepach, czy nawet sklepach internetowych, w których przeglądamy kosmetyki.
Produkty gotowe do natychmiastowego użytku i konfekcjonowane w firmie zewnętrznej
Opakowania kosmetyków muszą być przygotowane w taki sposób, by produkty były gotowe do natychmiastowego użytku. Unikamy więc np. opakowań, które musimy otwierać z wykorzystaniem jakichkolwiek narzędzi, chociażby domowych nożyczek itp.
Poszczególnie działania realizowane przez firmę specjalizującą się w konfekcjonowaniu opakowań kosmetycznych mogą być wykonywane ręcznie, ale nie tylko. Coraz częściej do przygotowywania opakowań, dalej do ich wypełniania, właściwego zamykania i dalszego pakowania, wykorzystuje się specjalistyczne urządzenia lub pełne linie produkcyjne. Wniosek jest taki: powierzanie konfekcjonowania opakowań kosmetycznych firmom zewnętrznym najwyraźniej opłaca się producentom, skoro tego typu firmy mają się na rynku dobrze i wciąż się rozwijają.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana