Konfekcjonowanie jako kluczowy etap pakowania produktu
Konfekcjonowanie towarów, w tym również produktów sypkich, określa się mianem finalnego i jednego z najważniejszych etapów pakowania. Wyjaśniamy, czym dokładnie jest konfekcjonowanie, na czym polega, dlaczego jest ono tak istotne, a także w skład, jakiego szerszego procesu wchodzi. Odpowiadamy też na pytanie: czy warto taką usługę zlecić profesjonalnym podmiotom?
Czym jest konfekcjonowanie towarów i po co się je przeprowadza?
Konfekcjonowanie towarów stanowi końcowy etap pakowania, który polega na ostatecznym przygotowaniu produktu do sprzedaży i wysyłki. Wchodzi w skład szerszego i bardziej ogólnego procesu zwanego co-packingiem, czyli zbioru kompleksowych czynności prowadzących do zapakowania produktu.
Konfekcjonowanie służy przede wszystkim dostarczeniu pakunku do odbiorcy w stanie nienaruszonym, a także świeżym, jeśli przesyłana jest żywność czy produkty spożywcze. Dlatego inaczej pakuje się jedzenie i produkty sypkie, a inaczej płyty, książki, czy wyroby ze szkła lub porcelany. Takie firmy, jak producent pudeł kartonowych FlexGroup, sprzedają też kratownice, czyli specjalne opakowania kartonowe z przegrodami, których zadaniem jest zabezpieczenie produktów szczególnie narażonych na uszkodzenie na skutek obijania się o siebie, na przykład butelek z napojami.
Etapy konfekcjonowania towaru
Natomiast samo konfekcjonowanie to po prostu porcjowanie, przepakowywanie i pakowanie przedmiotów przeznaczonych do sprzedaży w zestawy gotowe dla odbiorców. W ramach konfekcjonowania towaru w pakunku umieszcza się też dokumenty sprzedaży, reklamy i produkty promocyjne. Obejmuje ono również wykonywanie nadruków i etykietowanie, czyli nakładanie odpowiednich oznaczeń na opakowania, na których znajduje si nazwa produktu, adres producenta, ostrzeżenia dotyczące użytkowania, zawartość czy szczegółowy wykaz składników, jeżeli przewożona jest żywność.
Konfekcjonowanie towarów: wykonywać samemu czy zlecić komuś?
Jak widać, konfekcjonowanie obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych i czasochłonnych czynności. Dlatego im więcej produktów miesięcznie sprzedajemy, tym lepiej zlecić je profesjonalnym podmiotom wykonującym różne usługi w tym zakresie, począwszy od samego pakowania, sortowania, a skończywszy na wykonywaniu nadruków reklamowych i etykiet.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana