Kampania SEO — z jakich elementów się składa?
Z czego składa się dobrze rozplanowana kampania SEO? W poniższym artykule przedstawiamy elementy, które doprowadzą Cię do sukcesu w działaniach pozycjonerskich. Dowiedz się, jak rozłożyć poszczególne etapy krok po kroku!
Strategia kampanii
Myśląc o pozycjonowaniu, trzeba zdać sobie sprawę, że jest to proces, którego efekty można najczęściej zauważyć dopiero po pewnym czasie. Dlatego ważne są prawidłowo skoordynowane działania, wsparte odpowiednio dobraną strategią pozycjonowania i konsekwentne prace. Jest to niezmiernie istotne, gdy rozpoczynamy kampanię SEO - należy wówczas uwzględnić ułożenie strategii, jako jedne z pierwszych działań. Taka strategia może obejmować:
stworzenie listy słów kluczowych,
analizę konkurencji,
optymalizację oraz rozbudowę treści w serwisie (uzupełnienie brakujących, wzbogacenie materiałów o np. zdjęcia, treści video, oraz dodanie nowych sekcji, np. blog czy dodatkowe podstrony kategorii/podkategorii),
link building,
wzbogacenie linkowania wewnętrznego,
upgrade techniczny serwisu.
Analiza konkurencji
Przy wyznaczaniu konkurencji warto zapytać o nią samego Klienta, mając przy tym świadomość, że konkurencja biznesowa nie zawsze równa się konkurencji SEO. Kolejnym krokiem powinno być samodzielne działanie, które będzie polegało na analizie dostarczonych przez Klienta danych, a także konfrontacji ich z realną sytuacją, którą zbadamy za pomocą narzędzi, takich jak Senuto, Ahrefs czy Silimiar Web. Dzięki wyznaczeniu konkurencji dowiemy się, jakich słów lub fraz kluczowych ona używa, skąd pochodzą linki odsyłające do ich strony, a także w jakim stopniu serwis został zoptymalizowany technicznie.
Działania on-site
Tak naprawdę głównym celem optymalizacji on-site jest dopasowanie danej witryny do wymagań użytkowników (należy zadbać o jakość contentu, unikalność treści oraz ich przydatność (helpful content), responsywność strony i UX witryny) oraz robotów Google (tagi meta, linkowanie wewnętrzne, możliwość indeksacji, synteza duplikatów, szybkość strony). Warto również zwrócić uwagę m.in. na:
dokładną optymalizację znaczników <title>, meta description, struktury nagłówków (H1, H2, H3), warstwy tekstowej, adresu URL,
odpowiednią kompresję grafik i przypisanie im znaczników alt,
zadbanie o poprawnie zaimplementowany certyfikat SSL,
zoptymalizowanie warstwy tekstowej pod kluczowe frazy ustalone na początku strategii.
Działania off-site
Działania off-site SEO są skierowane przede wszystkim na poprawę autorytetu strony w oczach robotów Google za pomocą uzyskania jak największej liczby jakościowych linków, powiązanych tematycznie z witryną. Uznaje się, że liczba jakościowych odnośników (dofollow) jest kluczowym czynnikiem wśród działań off-site. Złotym standardem wśród działań link buildingowych byłoby tworzenie treści, które odbiorcy będą chcieli dzielić się sami w internecie i rozpowszechnienie ich np. za pomocą social mediów. Często wykorzystywaną przy link buildingu praktyką są również artykuły sponsorowane, bądź inne formy płatnych publikacji.
Nie można zapominać, że na tym etapie nie kończy się proces pozycjonowania. Środowisko internetowe ciągle się zmienia, np. za sprawą aktualizacji algorytmów Google, dlatego należy monitorować witrynę, raportować jej stan i kontrolować na bieżąco wszystkie czynniki, tak aby utrzymać upragnioną wysoką pozycję i z niej nie spaść!
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana