Artykuł sponsorowany

Język obcy potrzebny od zaraz, czyli o wymogach współczesnego rynku pracy słów kilka

Język obcy potrzebny od zaraz, czyli o wymogach współczesnego rynku pracy słów kilka

Władanie językiem obcym to jedna z bardziej pożądanych umiejętności na rynku pracy. Aby przekonać się o tym fakcie, wystarczy przejrzeć oferty zatrudnienia publikowanie w sieci. Dwujęzyczność to już często nie atut, a standard oczekiwany przez pracodawców. Znajomość których języków może nam pomóc w utorowaniu ścieżki kariery?

Przede wszystkim angielski

Język angielski to bezdyskusyjny faworyt, od lat okupujący pierwsze miejsca w rankingach najpopularniejszych języków użytkowanych w kontaktach zawodowych.
Znajomość angielskiego przydaje się m.in. wtedy, gdy musimy komunikować się z klientami z zagranicy. Ponadto, bywa pomocna przy pozyskiwaniu materiałów do pracy na takich stanowiskach jak marketingowiec czy dziennikarz – objaśnia ekspert Jagiellońskiego Centrum Językowego, międzywydziałowej jednostki Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.
O niebagatelnej roli angielskiego zaświadczają liczby. Dla blisko 365 milionów ludzi na świecie jest to język natywny. Aż 1,6 miliarda osób posługuje się nim jako językiem dodatkowym. Po angielsku publikowany jest gros tekstów naukowo-branżowych. Na polskim rynku ponad 50% ofert pracy wzmiankuje znajomość angielskiego jako jedno z kluczowych kryteriów zatrudnienia. W przypadku ofert zagranicznych statystyka ta jest jeszcze wyższa.

Inne języki

Powszechność języka angielskiego sprawia, że władanie nim stopniowo przestaje wystarczać. Aby wyróżnić się na tle konkurencji, trzeba posiadać dodatkowe atuty.
Badania europejskiego rynku pracy wskazują, że idealny kandydat do pracy to osoba znająca poza angielskim takie języki, jak: niemiecki, francuski, włoski, rosyjski czy hiszpański – wymienia specjalista JCJ.
Na rynku polskim, w cenie jest posługiwanie się językami państw ościennych (litewskim, łotewskim, słowackim czy czeskim), z którymi wiele firm utrzymuje stosunki biznesowe. Tak samo sytuacja kształtuje się w przypadku języków egzotycznych – jak chiński czy arabski – coraz bardziej znaczących pod względem handlowym. O ogromnych korzyściach płynących z nauki języków obcych nie trzeba nikogo przekonywać. Dwujęzyczność nie tylko zwiększa szansę na zatrudnienie, ale też stwarza możliwość uzyskania wyraźnie wyższych zarobków. Pracownik znający język obcy może zyskać miesięcznie od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych wynagrodzenia. Wniosek jest jasny – na kursach języków obcych nie warto oszczędzać. Poniesione nakłady finansowe zwrócą się z nawiązką w bardzo krótkim czasie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.