Jakie są różnice między konfekcjonowaniem a pakowaniem towarów?
Odpowiednio zaprojektowane opakowanie bardzo skutecznie zachęca klientów do nabycia produktu. Sprawia też, że między nabywcą a sprzedawcą tworzy się pewna więź. Sztuka tworzenia opakowań jest więc jedną z najważniejszych dziedzin marketingu. Często, podczas przeglądania ofert firm, które zajmują się pakowaniem towarów, można znaleźć propozycję ich konfekcjonowania. Wyjaśniamy, czym tak naprawdę jest i co różni go od tradycyjnego pakowania.
Konfekcjonowanie a pakowanie
Pakowanie towaru obejmuje jedynie umieszczenie go w odpowiednim pudełku, kartonie, czy nawet kopercie. Cały proces przygotowania produktu do wysyłki klientowi jest jednak o wiele bardziej rozbudowany i określa się go konfekcjonowaniem. W jego skład wchodzi więc pakowanie, przepakowywanie i czynności, takie jak:
- nanoszenie odpowiednich oznaczeń lub kodów kreskowych,
- etykietowanie,
- pakowanie maszynowe przy użyciu specjalistycznej folii,
- zabezpieczanie towaru na czas transportu,
- tworzenie i dodawanie do paczek gratisów, zestawów promocyjnych lub próbek.
Specjaliści z firmy Direct Channel Packaging są przekonani, że: Profesjonalne konfekcjonowanie skutecznie zwiększa zainteresowanie klientów daną ofertą. Dzięki niemu wysyłka towarów jest o wiele szybsza i dostosowana do potrzeb wynikających z transportu.Warto dodać, że konfekcjonowanie nie zmienia żadnych cech i właściwości danego towaru. Klient nie może więc otrzymać zmodyfikowanego produktu, gdyż proces konfekcjonowania dotyczy tylko opakowań.
Komu zlecić pakowanie i konfekcjonowanie towarów?
Na polskim i światowym rynku istnieje wiele firm, które zajmują się profesjonalnym pakowaniem i przygotowywaniem do wysyłki produktów. Dzięki temu przedsiębiorstwa nie muszą zatrudniać dodatkowych pracowników. Wyeliminowane zostają też ewentualne koszty zakupu specjalistycznych maszyn.
Zewnętrzne firmy, które proponują usługi pakowania i konfekcjonowania towarów znają najnowsze zasady skutecznego marketingu. Dodatkowo, tego typu przedsiębiorstwa mogą zająć się obsługą sklepu internetowego, a nawet wynająć powierzchnię magazynową do składowania towarów.
Oryginalne i estetyczne opakowania są szczególnie ważne przede wszystkim dla mniejszych firm sprzedażowych. Dobrze dobranym pakunkiem można sprawić, że każdy klient zostanie potraktowany indywidualnie, dzięki czemu zdecydowanie chętniej powróci do danego sklepu.
Badania pokazują, że firmy, które korzystają z profesjonalnego pakowania i konfekcjonowania, zdobywają wyższe opinie od swoich klientów. Dobre przygotowanie pakunku sprawia też, że dotrze do nabywcy w nienaruszonym stanie.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana