Jakie parametry powinno spełniać oświetlenie sklepowe?
Oświetlenie w sklepach i obiektach handlowych musi spełniać obowiązujące wymagania w zakresie energooszczędności czy poziomu natężenia. Co więcej, jest to ważny element dopełniający wizerunek sklepu i jego oferty, a tym samym wpływający na ocenę Klientów. Dlatego wybierając oświetlenie w obiektach handlowych, warto zwrócić uwagę nie tylko na funkcjonalność, ale także estetykę.
Na co zwrócić uwagę przy doborze oświetlenia do obiektu handlowego?
Jednymi z najważniejszych parametrów w oświetleniu sklepowym są jego natężenie oraz barwa. Światło powinno rozkładać się równomiernie, bez tworzenia ciemnych punktów, które negatywnie wpływają na wizerunek obiektu. Ważne jest również, aby światło nie było zbyt intensywne i męczące dla Klientów. Kolejnym istotnym elementem jest współczynnik CRI, który wpływa na to, w jaki sposób światło oddaje prawdziwe barwy produktów. Najlepiej, jeśli współczynnik ten wynosi od 85 do 95 punktów, wtedy możliwe jest podkreślenie walorów oferowanych towarów bez wrażenia sztuczności.
Nowoczesne oświetlenia na potrzeby obiektów handlowych dostępne są w ofercie usług projektowania oświetlenia Inspiracje Światłem, w ramach których możliwe jest również profesjonalne doradztwo i szeroki wybór innowacyjnych technologii. Oświetlenie sklepowe oprócz odpowiedniej estetyki musi być również wydajne i ekonomiczne. Dlatego ważną kwestią w wyborze urządzeń jest ich energooszczędność, którą zapewnia m.in. technologia LED.
Jakie oświetlenie najlepiej sprawdzi się na terenie sklepów?
Oprócz oświetlenia ogólnego, na terenach handlowych niezbędne jest również oświetlenie akcentujące, które kieruje uwagę klienta bezpośrednio na produkt i tworzy niepowtarzalną atmosferę sklepu. Najczęściej wybierane jest oświetlenie i lampy LED, które są kierowane na pomieszczenie przez projektory downlight, ustawione pod odpowiednim kątem. Co więcej, dzięki montażowi świateł lux, możliwe jest podkreślenie atrakcyjności wnętrza, jego detali i specyfiki wystroju.
Dodatkowo oświetlenie w obiektach handlowych może zostać dostosowane w zależności od pór dnia, pór roku i ilości światła wpadającego z zewnątrz. Inną interesującą propozycją może być skorzystanie z niecodziennych technologii i barwnego oświetlenia przy okazji różnych eventów promocyjnych lub dni otwarcia.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana