Artykuł sponsorowany

Jakie parametry powinno spełniać oświetlenie sklepowe?

Jakie parametry powinno spełniać oświetlenie sklepowe?

Oświetlenie w sklepach i obiektach handlowych musi spełniać obowiązujące wymagania w zakresie energooszczędności czy poziomu natężenia. Co więcej, jest to ważny element dopełniający wizerunek sklepu i jego oferty, a tym samym wpływający na ocenę Klientów. Dlatego wybierając oświetlenie w obiektach handlowych, warto zwrócić uwagę nie tylko na funkcjonalność, ale także estetykę.

Na co zwrócić uwagę przy doborze oświetlenia do obiektu handlowego?

Jednymi z najważniejszych parametrów w oświetleniu sklepowym są jego natężenie oraz barwa. Światło powinno rozkładać się równomiernie, bez tworzenia ciemnych punktów, które negatywnie wpływają na wizerunek obiektu. Ważne jest również, aby światło nie było zbyt intensywne i męczące dla Klientów. Kolejnym istotnym elementem jest współczynnik CRI, który wpływa na to, w jaki sposób światło oddaje prawdziwe barwy produktów. Najlepiej, jeśli współczynnik ten wynosi od 85 do 95 punktów, wtedy możliwe jest podkreślenie walorów oferowanych towarów bez wrażenia sztuczności.

Nowoczesne oświetlenia na potrzeby obiektów handlowych dostępne są w ofercie usług projektowania oświetlenia Inspiracje Światłem, w ramach których możliwe jest również profesjonalne doradztwo i szeroki wybór innowacyjnych technologii. Oświetlenie sklepowe oprócz odpowiedniej estetyki musi być również wydajne i ekonomiczne. Dlatego ważną kwestią w wyborze urządzeń jest ich energooszczędność, którą zapewnia m.in. technologia LED.

Jakie oświetlenie najlepiej sprawdzi się na terenie sklepów?

Oprócz oświetlenia ogólnego, na terenach handlowych niezbędne jest również oświetlenie akcentujące, które kieruje uwagę klienta bezpośrednio na produkt i tworzy niepowtarzalną atmosferę sklepu. Najczęściej wybierane jest oświetlenie i lampy LED, które są kierowane na pomieszczenie przez projektory downlight, ustawione pod odpowiednim kątem. Co więcej, dzięki montażowi świateł lux, możliwe jest podkreślenie atrakcyjności wnętrza, jego detali i specyfiki wystroju.

Dodatkowo oświetlenie w obiektach handlowych może zostać dostosowane w zależności od pór dnia, pór roku i ilości światła wpadającego z zewnątrz. Inną interesującą propozycją może być skorzystanie z niecodziennych technologii i barwnego oświetlenia przy okazji różnych eventów promocyjnych lub dni otwarcia.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.