Jak stworzyć markę osobistą?
Czy wiesz, że pierwsze wrażenie kształtuje się nawet w ciągu od 0,1 sekundy, maksymalnie do 30 sekund? Podobnie jest w przypadku marki osobistej – często zaledwie w kilka sekund odbiorcy decydują, czy uznają ją za godną uwagi, czy też nie. Budowanie personal brandingu to mnóstwo elementów składowych, w które wchodzi nie tylko wizerunek zewnętrzny, ale też metody promocji, kontaktu czy też wartości. Jak więc stworzyć skuteczną markę osobistą?
Budowanie marki osobistej – co jest najważniejsze?
Prowadzisz własną firmę, otwierasz działalność, rozpoczynasz specjalizację, próbujesz się wypromować jako freelancer… niezależnie od celu, budowanie marki osobistej w większości przypadków wygląda podobnie. Stworzenie silnego personal brandingu daje przewagę przede wszystkim w działaniach sprzedażowych i marketingowych. Marka osobista to Twój niepowtarzalny kanał skierowany w stronę klientów i odbiorców – dzięki niemu przyciągasz ich i zostawiasz przy sobie na dłużej.
Jak powiedział założyciel Amazona Jeff Bezos:
Marka osobista to to, co ludzie mówią o Tobie, kiedy nie ma Cię w pokoju. Marka to również wyobrażenie innych o nas i to właśnie wyobrażenie ma ogromny wpływ na nasze zawodowe i prywatne relacje.
Dlatego w pierwszej kolejności musisz ustalić, co chcesz prezentować swoją marką, kim chcesz być, co oferować, jakie wartości wyznawać, w którą stronę zmierzać.
- Dopiero jak zbudujesz silną koncepcję i określisz misję, pora zadbać o stronę wizualną. Co wchodzi w jej skład? Przede wszystkim wygląd, postawa i zachowanie. Do tego dochodzi identyfikacja wizualna marki, czyli jej logo, hasło, materiały graficzne i marketingowe, strona internetowa, sposób kontaktu z odbiorcami czy też social media. Wszystko musi być ze sobą spójne – podkreśla mgr Edyta Wójcik z Centrum Psychologii i Wizerunku Oassis.
Kolejna kwestia dotyczy prezentacji. Silna marka, za którą stoi cel, wartości i obietnice, powinna być rozpowszechniana – czy to właśnie przez stronę internetową, social media czy też inne medialne oraz reklamowe kanały.
Dlaczego aspekty wizualne odgrywają kluczową rolę w budowaniu własnej marki osobistej?
Marka osobista to Ty, a co za tym idzie – prezentacja wizualna. Profesjonalny image oparty na właściwej stylizacji zgodnej z założeniami to podstawa. Poza tym warto zaprezentować się w mediach i social mediach z pomocą doświadczonego fotografa, stylistów i wizażystów. Znakomitym rozwiązaniem jest też profesjonalna sesja zdjęciowa, która nie tylko przedstawi Cię w najlepszym świetle, ale też zwiększy Twoją pewność siebie i samoocenę.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana