Jak przygotować projekt ulotki do wydruku?
Ulotki to materiały marketingowe, z których chętnie korzystają firmy i osoby prywatne. Pełnią funkcję reklamową, informacyjną oraz perswazyjną i są stosunkowo tanie. Jednak, aby trafiły do rąk odbiorców, najpierw muszą zostać wydrukowane. To wymaga dopracowania projektu ulotki od strony technicznej. Na co należy zwrócić uwagę przed wysłaniem ulotek do druku?
Rodzaj i rozmiar ulotek
Rozpoczynając projektowanie ulotki, należy się zastanowić, jaki rozmiar i układ treści będzie najbardziej odpowiedni. Czy ma być to niewielka jednostronicowa informacja, czy może elegancki rozkładany folder? Drukarnia Mediatim z Gorzowa Wielkopolskiego oferuje najwyższej jakości wydruki zarówno prostych, ciętych ulotek, jak i składanych na różne sposoby. Jeśli chodzi o wymiary, wszystko zależy od przeznaczenia. Na zaproszenia i vouchery najlepiej sprawdzi się rozmiar DL. Do dyspozycji mamy także formaty A4, A5, A6 oraz niestandardowe, wyceniane indywidualnie.
Marginesy wewnętrzne
Nawet najlepiej zaplanowana ulotka, będzie do niczego, jeśli po wydruku, okaże się, że jej tekst lub grafika zostały w połowie ucięte. Można tego uniknąć, dzięki zachowaniu odpowiednich marginesów wewnętrznych w projekcie. Zazwyczaj mówi się, że odstęp od wszelkich ważnych elementów ulotki nie może być mniejszy niż 3 mm na każdy bok, niezależnie od formatu.
Odpowiednie spady drukarskie
Choć spady drukarskie są najważniejszym elementem dobrego projektu ulotek przeznaczonych do druku, bardzo często się o nich zapomina. Do czego służą? Spady to nic innego, jak miejsca arkusza, które zostaną odcięte podczas prac wykończeniowych wydrukowanych materiałów. Chronią nasze zlecenie przed nieprawidłowym przycięciem i dają pewność, że nie będą na nim widoczne żadne białe paski. Każda drukarnia cyfrowa wymaga innej wielkości spadów, dlatego zawsze warto to skonsultować przed wysłaniem projektu.
Gramatura i rodzaj papieru
Kolejnym ważnym aspektem jest wybór grubości arkusza, na którym zostaną wydrukowane ulotki. Im jest wyższa, tym trwalsze będą otrzymane materiały. Najpopularniejsza gramatura wynosi 130 g/m2, ale spotykamy także nieco sztywniejsze ulotki, wykonane na arkuszach o grubości 200 g/m2. Wybierając rodzaj papieru, najlepiej zdecydować się na kredowy, uszlachetniany folią soft-touch.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana