Jak przebiega profesjonalna renowacja felg?
Felgi samochodowe są nieustannie narażone na uszkodzenia, np. w wyniku skrajnych temperatur, poruszania się po nierównych i niesprzyjających nawierzchniach, kontaktu z przejeżdżającymi pojazdami ciężarowymi. Remedium na wszelkie komplikacje jest renowacja felg, która polega na odświeżeniu lub odnowieniu starych, uszkodzonych obręczy. Jak przebiega ten proces? Kiedy naprawa felg jest niemożliwa?
Co wpływa na uszkodzenie felg?
Felgi ulegają najczęściej uszkodzeniu z powodu wyrw i dziur w jezdni. Na obręcze i opony destrukcyjnie wpływają też podjeżdżanie z dużą prędkością na wysokie, wystające krawężniki. Podczas jazdy powinno się zwrócić uwagę na odpowiednie ciśnienie w oponach (jeśli powietrza jest zbyt mało, felga może bardzo łatwo się pociąć przy kontakcie z dużą siłą).
Dostarczenie felg do warsztatu
Pierwszym krokiem jest przywiezienie uszkodzonych lub starych felg (zarówno aluminiowych, jak i stalowych) do okolicznego warsztatu. Kierowca musi upewnić się, czy trzeba je dostarczać wraz z oponami. W warsztacie wyszkoleni mechanicy oceniają stan techniczny felg (najczęściej pod kątem uszkodzeń mechanicznych).
W razie niepowodzenia warto zaopatrzyć się w nowe obręcze, np. felgi do Forda, Volvo, Audi. Pomoże w tym wizyta w sprawdzonym sklepie z oponami i felgami. Zakupów można dokonać także w internecie. Sprawdzonym internetowym sklepem motoryzacyjnym z alufelgami jest 4felgi.pl.
Jak wygląda renowacja felg?
Pierwszym etapem renowacji felg jest ich prostowanie. Często proces ten współwystępuje z wygładzaniem nierówności i tłoczeniem rantów. Podczas prostowania używa się różnych narzędzi, np. trzymaczy, łapek, rozporków. Renowacja obręczy wiąże się też z obróbką felg CNC, która wpływa na obrabianiu frontów na wysoki błysk.
Jeśli problem objawia się pękaniem, a nie wykrzywieniem felg, należy poddać je spawaniu. Procedura musi zostać wykonana dokładnie przez sprawdzony personel. Szansę powodzenia operacji opierają się na kilku czynnikach (stopniu pęknięcia felgi, lokalizacji pęknięcia i intensywności przeciążeń).
W profesjonalnych warsztatach samochodowych pracownicy dbają o estetyczny wygląd felg. Ich powierzchnia powinna być równa, a lakier musi dobrze przylegać do niej. Pomoże w tym piaskowanie lub śrutowanie. Pierwszy proces polega na przekształceniu powierzchni metalu, czyli usunięciu zanieczyszczeń, starej warstwy lakieru i rdzy z felgi. Śrutowanie ma podobne założenia.
Następnie felgi są poddawane czyszczeniu, szkiełkowaniu i lakierowaniu antykorozyjnym środkiem.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana