Jak pakować produkty, prowadząc sprzedaż wysyłkową?
Zakładasz sklep internetowy. Musisz zorganizować proces realizacji zamówień. Kompletowanie produktów, ich pakowanie w kartony do wysyłki, drukowanie etykiet zgodnych z wybraną formą dostawy i wreszcie przygotowanie całości dla kuriera oraz wydanie zamówienia. Sednem procesu jest moment, kiedy to w ręce klienta trafia paczka, warto dodać: w nienaruszonym stanie. Dlatego też w sprzedaży wysyłkowej należy szczególnie zadbać o odpowiednie zapakowanie produktów.
Sprzedaż wysyłkowa. Odpowiedni karton to połowa sukcesu
Skompletowałeś zamówienie, więc sięgasz po pudełko, które pomieści produkty. Masz wiele możliwości: karton do zaklejania (tzw. klapowy), karton automatyczny z tasiemką czy też karton ze strefą zgniotu. Pierwszy rodzaj pudełka jest bardzo popularny na rynku – kartonów do zaklejania używają, by podać tylko kilka przykładów, firmy oferujące pomoc przy przeprowadzkach, magazyny przedsiębiorstw produkcyjnych, sklepy stacjonarne i internetowe.
W jaki sposób złożysz opakowanie klapowe? Zagnij ścianki pudełka wzdłuż linii zaznaczonej przez producenta – najpierw klapy krótsze, a następnie dłuższe. Teraz sklej boki taśmą klejącą i zapakuj karton do wysyłki. Gotowe!
Jeśli nie chcesz używać taśmy, wybierz karton automatyczny z tasiemką, mówiąc inaczej, paskiem klejowym. Duże udogodnienie stanowi automatyczne dno, wystarczy, że chwycisz pudełko z obu stron, a ono się złoży. Pakujesz przedmioty szklane, ceramiczne bądź wykonane ręcznie? Tutaj sprawdzi się karton ze strefą zgniotu – powierzchnią, która dodatkowo chroni produkty przed siłą nacisku, a więc i potencjalnymi wgnieceniami. W przypadku gdy musisz dostarczyć klientowi towar o niestandardowych rozmiarach, na przykład meble, szeroko pojętą aparaturę przemysłową bądź baner reklamowy, z pomocą przychodzą kartony paletowe i ponadgabarytowe – mówi ekspert z firmy Opak Kreft mającej siedzibę w Czeczewie, specjalizującej się w produkcji opakowań tekturowych i papierowych.
Papier, skropak i folia, czyli wewnętrzne zabezpieczenia
Karton odpowiednio dobrany do wielkości zamówienia to podstawa w sprzedaży wysyłkowej, niemniej jednak trzeba pamiętać o wewnętrznych zabezpieczeniach. Mowa o wszelkiego rodzaju wypełniaczach: przekładki tekturowe i piankowe, skropak, papier, wełna drzewna, folia bąbelkowa czy poduszki powietrzne. Dzięki tym elementom produkty nie przemieszczają się wewnątrz opakowania i są dobrze chronione w czasie transportu.
Dodajmy: jeśli masz wątpliwości co do wyboru kartonów, sięgnij po poradę. Producenci opakowań e-commerce zaproponują rozwiązania optymalne dla Twojej działalności.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana