Jak dbać o LPG w samochodzie?
Obecnie nowe instalacje gazowe LPG nie wymagają dodatkowych usług poza okresowym przeglądem. Fabryczne ustawienia są tak dopasowane do kokpitu, że na dobrą sprawę może się wydawać, że nie wymaga ona zainteresowania. To jednak nieprawda. W końcu podobnie jak reszta elementów znajdujących się we wnętrzu auta instalacja gazowa może ulec awarii. Jak się z nią wobec tego obchodzić?
Zalety auta na gaz
Posiadanie samochodu jest sporym wydatkiem. Oprócz ubezpieczenia i kosztów eksploatacji należy mieć na uwadze ewentualne wizyty w serwisie, a więc i naprawy. Auto na gaz zapewnia kierowcy mniejsze koszty eksploatacyjne. To jednak nie wszystkie zalety LPG. Jest to na pewno rozwiązanie zdecydowanie bardziej ekologiczne od standardowej benzyny. Nie powoduje smogu ani nie wpływa na atmosferę. Jest również zdecydowanie tańsze niż benzyna (nawet o połowę). Oprócz tego, jazda autem na gaz zapewnia:
ekonomiczną i wygodną podróż,
cichą pracę i płynniejsze zasilanie,
alternatywę (można mieć auto zarówno w gazie, jak i benzynie),
szybki zwrot pieniędzy wydanych na instalację gazu.
Dbanie o LPG w samochodzie
Aby instalacja gazowa dobrze się sprawowała, w pierwszej kolejności należy pamiętać o ogólnych zasadach dotyczących dbania o auto. Szczególnie trzeba mieć na względzie układ chłodzenia, z którego korzysta gaz. Jeżeli chodzi o spalanie mieszanki propanu i butanu, szybkiemu zużyciu ulegają świece zapłonowe.
To dlatego trzeba je często wymieniać. – LPG najlepiej montować u specjalisty. Komponenty muszą być umiejętnie dobrane, aby zapewnić nie tylko bezpieczeństwo kierowcy, ale również bezinwazyjne korzystanie z instalacji – tłumaczy przedstawiciel firmy Gal-gaz.
Koniecznie trzeba zwracać uwagę na jakość paliwa. Najlepiej wstrzymać się od tankowania najtańszym paliwem w mieście, ponieważ może ono wywołać niechciane szkody. Lepiej wydać kilka złotych więcej, niż płacić kilka tysięcy za naprawę silnika.
Kiedy zainstaluje się LPG, silnik stanie się dwupaliwowy – wtedy będzie istniała możliwość tankowania zarówno benzyną, jak i gazem. Nie można jeździć na pustym baku zasilanym benzyną. Może to znacząco zaszkodzić całemu systemowi auta. Silnik co jakiś czas powinien na niej popracować. Paliwa nie powinno być w baku za mało, bowiem pompa w zbiorniku może ulec zatarciu. Nawet jeśli w danym momencie nie używa się benzyny, pompa wciąż pracuje. Dodatkowo może dojść do korozji zbiornika. Chociaż nie zawsze musi być wypełniony po brzegi benzyną, warto zwracać uwagę na to, aby nie był on pusty.
Instalacja gazowa, choć jest ekonomiczna, wymaga skupiania się nie tylko na niej, ale również na współdziałających z nią komponentach. Wtedy tylko jazda samochodem stanie się wygodna i bezpieczna.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana