Artykuł sponsorowany

Hotel przyjazny osobom niepełnosprawnym. Jakie udogodnienia powinien posiadać?

Hotel przyjazny osobom niepełnosprawnym. Jakie udogodnienia powinien posiadać?

Udogodnienia w środkach transportu i obiektach hotelowych sprawiają, że osoby z niepełno sprawnościami mogą zwiedzać świat. Stają się coraz bardziej znaczącą grupą klientów, z których potrzebami trzeba się liczyć. W jaki sposób wyjść naprzeciw oczekiwaniom gości z niepełno sprawnościami w hotelach? Dowiedz się więcej o udogodnieniach dla niepełnosprawnych.

Udogodnienia dla niepełnosprawnych w hallu hotelowym

Pierwszym i bardzo ważnym udogodnieniem jest możliwość swobodnego dostania się do hotelu i porozmawiania z obsługą. Służą temu m.in.:

  • podjazdy,

  • niskie progi,

  • odpowiednio szerokie wejścia i ciągi komunikacyjne,

  • obniżone lady recepcji.

Dotyczy to szczególnie osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Powinny one mieć swobodny dostęp do recepcji i bezpośredni kontakt z osobą tam pracującą. Jest to niemożliwe, gdy w hotelu brak lady z przynajmniej częściowo obniżonym blatem. Należy też zadbać o to, aby ta przestrzeń pozostała wolna, a nie zajęta np. przez foldery informacyjne.

Ogromnym udogodnieniem jest też wysoki poziom wiedzy załogi hotelowej – mówi specjalista z Hotelu Orle w Gdańsku w Gdańsku. – Obsługa powinna mieć świadomość, jak różnorodne mogą być potrzeby osób z niepełnosprawnościami i jak na nie odpowiadać.

Hotel można uczynić nieco bardziej przyjaznym także dla osób z problemami sensorycznymi. Niektóre typy niepełnosprawności idą w parze z nadwrażliwością na bodźce. Niezbyt głośna muzyka, kontrastowe barwy poszczególnych elementów wyposażenia, łagodne światło – to wszystko sprawi, że osoby, które widzą i słyszą słabo lub są nadwrażliwe zmysłowo, poczują się w hotelu nieco lepiej i łatwiej się w nim odnajdą.

Udogodnienia dla niepełnosprawnych w pokojach hotelowych i łazienkach

Niepełnosprawność ruchowa wymaga więcej przestrzeni. W pokojach przeznaczonych dla inwalidów należy zadbać o dużo miejsca, które pozwoli na swobodne manewrowanie wózkiem. Łóżka, blaty, włączniki powinny być odpowiednio niżej (łóżko na wysokości siedzisk). Materace nie mogą być zbyt miękkie, ponieważ utrudniają wstawanie.

Także w łazience ważne jest odpowiednio niższe ulokowanie sprzętów – sedesu, umywalki czy słuchawki prysznicowej. Najlepiej sprawdzają się kabiny bez brodzików, zlicowane z podłogą. Wszelkie nierówności bardzo utrudniają poruszanie się na wózku lub chodzenie z balkonikiem, dlatego wskazane jest zniwelowanie progów. Elementami, które usprawniają korzystanie z łazienki, są poręcze i uchwyty.

Lista udogodnień jest znacznie dłuższa. Mogą to być np. napisy w alfabecie Braille’a czy wygłuszenie pokoju. Nic nie zastąpi jednak prawdziwej troski i zainteresowania oraz kompetencji załogi hotelu.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.