Home staging – jak szybciej sprzedać nieruchomość w Hiszpanii?
Rynek nieruchomości w Hiszpanii kwitnie. Atrakcyjnych ofert sprzedaży domów i mieszkań nie brakuje. W związku z tym sprzedaż posiadanej nieruchomości wiąże się z dużym wyzwaniem. Jak wybić się na tle tak wielu, ciekawych ofert? Jak zachęcić kupca, by wybrał akurat naszą nieruchomość? Pomocą może być home staging. Tłumaczymy czym jest oraz podpowiadamy kilka trików, jak robić to dobrze.
Czym jest home staging?
Jak tłumaczy ekspert z firmy Esphouses:
Mówi się, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Ta zasada działa również w nieruchomościach. Home staging to stosunkowo nowa, jednak prężnie rozwijająca się dziedzina, polegająca na przygotowaniu nieruchomości do sprzedaży, zarówno pod wizytę klienta, jak i do wykonania korzystnych zdjęć. Oczywiście nie chodzi o to, by ukryć ewentualne mankamenty. Celem takich działań jest stworzenie warunków, które sprawią, że aranżacja podkreśli charakter miejsca, a tym samym zainteresuje potencjalnych kupców. Według amerykańskich badań nieruchomości przygotowane według zasad home stagingu sprzedają się około 40% szybciej, niż te, które nie zostały specjalnie przygotowane. Co więcej – takie domy i mieszkania są warte o blisko 10% więcej.
Najważniejsze zasady
Sprzedaż nieruchomości w Hiszpanii to trudne zadanie. Konkurencja jest olbrzymia. Właśnie dlatego Home Staging jest ostatnio tak popularny. Wystarczy odrobinę zaangażowania i czasu, by podnieść atrakcyjność posiadanego na sprzedaż lokalu. Przedstawiamy kilka, podstawowych zasad.
Przede wszystkim – zadbaj o porządek. To warunek konieczny do osiągnięcia sukcesu. Uprzątnij swoje rzeczy osobiste i wszelkie, zbędne dodatki. Postaw na minimalizm. Dzięki temu unikniesz, nawet pozornego, bałaganu. Wprowadź natomiast delikatne, proste ozdoby. Świetnie sprawdzą się świeże kwiaty czy zapachowe świece.
Po drugie – utrzymaj jasną kolorystykę. Neutralne barwy zawsze prezentują się świeżo, powiększają przestrzeń i robią znacznie lepsze wrażenie. Unikaj ciemnych kolorów. Sprawiają, że lokal będzie wyglądał przytłaczająco i ciasno. Dodatkowo, zadbaj o dobre oświetlenie. Robiąc zdjęcia wykorzystaj słoneczny dzień lub wspomóż się sztucznym światłem.
Kropką nad „i” będzie zapach. Przed pojawieniem się potencjalnego kupca przewietrz wszystkie pomieszczenia. Pozostała woń obiadu lub dymu papierosowego może skutecznie zniechęcić do zakupu. Zainwestuj w dyfuzor zapachowy lub odpal świecę. Pamiętaj, by zapach nie był zbyt przytłaczający. Doskonale sprawdzą się świeże aromaty.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana