Formalności, jakie należy załatwić przed pogrzebem
Śmierć kogoś bliskiego to zawsze ogromny dramat. Niestety, w obliczu takiej tragedii najbliżsi muszą zmierzyć się nie tylko z własnym bólem i żałobą, ale również z licznymi formalnościami, jakie należy załatwić przed organizacją ceremonii pogrzebowej. Jakie dokumenty trzeba będzie wypełnić, gdzie się udać i co dokładnie załatwić, aby móc zorganizować pogrzeb dla bliskiej osoby?
Po śmierci bliskiej osoby – co robić?
Śmierć najbliższej osoby, niezależnie od okoliczności, zawsze jest wydarzeniem tragicznym, które sprawia, że ciężko skupić się na przyziemnych sprawach. Niestety, taka sytuacja wymaga załatwienia formalności, które będą niezbędne do organizacji uroczystości pogrzebowych. Co należy zrobić w tym celu po śmierci bliskiej osoby i od czego zacząć? Pierwszym krokiem jest uzyskanie karty zgonu. Niezależnie od tego, czy śmierć nastąpi w domu, czy w szpitalu, kartę taką zawsze wypełnia lekarz. Na podstawie karty zgonu należy następnie zgłosić zgon bliskiej osoby. W tym celu należy udać się do Urzędu Stanu Cywilnego, gdzie po okazaniu dokumentów zmarłej osoby, np. dowodu osobistego czy aktu urodzenia, uzyskuje się akt zgonu. Dysponując aktem zgonu, można załatwić sprawy związane ze spadkiem oraz ubezpieczeniami. Warto również pamiętać, że po śmierci bliskiej osoby przysługuje również zasiłek pogrzebowy. Nie trzeba jednak ubiegać się o niego samodzielnie – resztą formalności może bowiem zająć się wybrany przez nas dom pogrzebowy.Dom pogrzebowy - formalności
Skorzystanie z kompleksowej obsługi domu pogrzebowego to dobre rozwiązanie dla osób pogrążonych w rozpaczy po odejściu najbliższej osoby. Profesjonalne firmy, takie jak zakład pogrzebowy Anubis z Wrocławia, załatwiają wszelkie formalności i organizują ceremonie pogrzebowe. Jeśli upoważnimy dom pogrzebowy do działania w naszym imieniu, pracownicy zajmą się wnioskowaniem o zasiłek pogrzebowy, sporządzeniem nekrologów, wykupieniem miejsca na cmentarzu i przygotowaniem pogrzebu. Dom pogrzebowy zajmie się również transportem i przygotowaniem zwłok. W trakcie organizacji uroczystości zakład bierze pod uwagę indywidualne preferencje co do rodzaju obrządku religijnego, ewentualnej oprawy muzycznej, a także dekoracji, np. kwiatów. Jeśli chodzi o formalności, to chcąc skorzystać z usług zakładu pogrzebowego, powinniśmy dysponować wspomnianym już aktem zgonu, dowodem osobistym zmarłego oraz zaświadczeniem o jego zatrudnieniu bądź odcinkiem z renty lub emerytury. Takie rozwiązanie to oszczędność czasu, a przede wszystkim nerwów, których w tak trudnej sytuacji i tak nie brakuje.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana