Film i fotografia w budowaniu wizerunku firmy
Współczesny świat jest oparty na wrażeniach wizualnych. Fotografia i film to nie tylko środek przekazu informacji na temat firmy, ale też sposób budowania wizerunku. Chcąc pokonać konkurencję, zdobyć klientów, czy pokazać rozwój marki, warto sięgnąć po te narzędzia. To one są ważnymi elementami strategii marketingowej i public relations, decydującymi o wyborze naszej firmy przez klientów.
Pokaż portrety ludzi, nie bądź anonimowy
Chcąc zyskać zaufanie klientów, nie możemy pozostawać anonimowi. Fotografie, które prezentujemy jako firma, pozwalają na pokazanie ludzkiej strony biznesu, niejako wprowadzenie klienta do firmy „od kuchni”. I oczywiście, że wiele firm, które korzystają ze zdjęć stockowych, powie że taka forma im odpowiada. Jednak, jeśli chcemy pójść o krok do przodu, pokażmy rzeczywistych pracowników naszej firmy, począwszy od kadry zarządzającej. To, jak prezentuje się lider, ma istotny wpływ na postrzeganie całej firmy. Oczywiście im lepsza jakość fotografii, tym lepiej, dlatego warto podjąć współpracę z profesjonalnym studiem fotograficznym. Fotografie umożliwią przedstawienie firmy i zespołu w odpowiednim świetle. Z jednej strony spójne i jednorodne, zazwyczaj na podobnym tle, podkreślają przynależność do zespołu. Z drugiej, potrafią wyostrzyć charakterystyczne i pożądane w biznesie indywidualne cechy pracowników. Wiele firm decyduje się również na fotografie grupowe, czy takie dokumentujące działalność firmy i ważne wydarzenia. Doskonale oddają one atmosferę panującą w firmie i pomagają budować zaufanie dla marki i oferowanych przez nią produktów i usług. Fotografie rzeczywistych wydarzeń, działań firmy, wykorzystane na firmowych stronach internetowych, odpowiednio dobrane do tekstów, wzmacniają ich wiarygodność.Pobudź zmysły klientów, kontrahentów i pracowników
Wiedząc już, że warto pokazać prawdziwą twarz firmy, wykorzystajmy do wzmocnienia wizerunku film. Dzięki łączeniu w jednym środku przekazu kilku innych: obrazu, dźwięku, słowa, grafiki, zdjęcia, animacji, sugestywnie oddziałujemy na odbiorcę i pobudzamy jego zmysły. Przy czym film wymaga mniejszego skupienia niż tekst i wywołuje natychmiastową reakcję. Filmy wykorzystywane w kampaniach reklamowych nie muszą być wyłącznie materiałem sprzedażowym, czyli filmami promocyjnymi, mogą być także filmami wizerunkowymi. Jak mówi przedstawiciel studia filmowego Imperia Film:W filmie wizerunkowym podkreślamy renomę firmy i wzmacniamy jej rozpoznawalność. Wskazujemy jej atuty, prezentujemy imponujące dane, osiągnięcia, nowe projekty, akcje, wydarzenia. Może być to pierwsze źródło informacji o firmie dla jej ewentualnych kontrahentów czy klientów.Dzięki publikacji w sieci, filmy wizerunkowe trafiają do bardzo szerokiego grona odbiorców. Ale są też narzędziem komunikacji wewnętrznej w firmie, budują świadomość wewnątrz niej, dotyczącą nowych celów i osiągnięć, nadchodzących zmian, czy też mechanizmów funkcjonowania, zwłaszcza w dużych korporacjach. Film może być też narzędziem wizerunkowym, służącym pozyskaniu nowych pracowników.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana