Dobry baner reklamowy, czyli jaki?
Baner (inna spotykana nazwa: banner) to forma graficznej reklamy, komunikatu lub innego przekazu. Fizycznie to pas materii z zadrukowanym przekazem informacyjnym lub reklamowym albo też elektroniczna animacja wyświetlana na ekranach monitorów komputerowych i w telewizorach. Niezależnie od nośnika, na którym baner jest umieszczony, musi on przyciągać wzrok, a zatem powinien posiadać oryginalny wygląd, który będzie go wyróżniał spośród innych treści ekranowych lub spośród innych licznych reklam ulicznych. Jeśli chodzi o banery elektroniczne, to posiadają one określone standardowe rozmiary, przy których za jednostkę miary przyjmuje się piksel. Skuteczny baner internetowy musi zawierać krótkie i celne stwierdzenia i pytania, bez zbędnych informacji, tak aby zmuszać internautę do podjęcia natychmiastowego działania. Czas ściągania takiego banera nie może być długi i najlepiej by reklama była nie większa niż 20 kB.
Banery drukowane
Banery drukowane sporządza się w zakładach poligraficznych. Banery drukowane nie mogą być przeładowane treściami i grafiką, tak aby nie nużyły oglądających je przechodniów i aby szybko i celnie trafiały do nich ze swoim przekazem – mówi nam przedstawiciel firmy Studio-EDYTOR z Dzierżoniowa. Przy zwięzłości swej treści taki baner musi być przede wszystkim atrakcyjny pod względem graficznym. Dlatego też nie tylko ważny jest tutaj sam projekt, ale i jego wykonanie. Nowoczesne urządzenia poligraficzne umożliwiają drukowanie takich treści i grafik, które wiernie oddają zamierzenia swych projektantów. Urządzenia te potrafią zadrukowywać różnego rodzaju materiały, a więc w równej mierze, papier, naturalne tkaniny, oraz różnego rodzaju sztuczne tworzywa i folie.
Dwie główne techniki realizacji banerów
W zasadzie większość nowoczesnych banerów reklamowych wykonuje się dwiema technikami: przy pomocy druku solwentowego i przy użyciu druku lateksowego. Ten pierwszy jest znacznie tańszy, jednakże z uwagi na to, że wydziela on pewne szkodliwe dla zdrowia ludzi substancje, powinien on być stosowany do tworzenia banerów umieszczanych w plenerze. Natomiast banery sporządzane przy użyciu druku lateksowego mogą być z powodzeniem umieszczane wewnątrz pomieszczeń. Banery lokowane na budynkach, zewnętrznych tablicach reklamowych i w innych odsłoniętych miejscach powinny charakteryzować się dużą odpornością na niekorzystne warunki atmosferyczne, w tym dużą wytrzymałością mechaniczną, chroniącą je przed zniszczeniem przez porywiste wiatry.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana