Co warto wiedzieć o wydruku wizytówek?
Wizytówka – niewielki, prostokątny, podręczny kartonik, na którym znajdują się najważniejsze dane kontaktowe. Ze względu na przeznaczenie możemy je podzielić na służbowe, osobiste i kombinowane, zawierające elementy wizytówki osobistej i służbowej. Czasem wizytówkami nazywamy także niewielkie bloczki dołączane do wysyłanych prezentów z danymi odbiorcy i osoby obdarowującej. Współczesne wizytówki mają zazwyczaj format zbliżony do kart kredytowych, które określają normy ISO – jest to 85,60 mm x 53,98 mm. Z przyczyn praktycznych wizytówki nie powinny przekraczać wymiaru 90 mm x 55 mm, by mieściły się w tradycyjnych wizytownikach, czy portfelach. Historia wizytówek sięga już XV wieku i kraju, w którym wynaleziono papier – Chin. Chiński urzędnik zobowiązany był posiadać wizytówkę, która zawierała jego imię, nazwisko i zajmowane stanowisko. Piętnastowieczne wizytówki chińskie drukowane były na papierze czerpanym. Co warto wiedzieć o współczesnym wydruku wizytówek?
Tradycyjne wizytówki dwustronne i jednostronne
Najczęściej spotykane wizytówki firmowe to wizytówki jednostronne, natomiast wizytówki prywatne to częściej wydruk jednostronny. W obydwu przypadkach mamy najczęściej do wyboru druk cyfrowy lub offsetowy. Druk cyfrowy jest powszechnie znany, najbardziej popularna jest metoda laserowa (elektrofotograficzna). Druk offsetowy to przemysłowa odmiana druku płaskiego. Obraz, czyli na przykład treść naszej wizytówki, jest przenoszona na podłoże drukowe z płaskiej formy za pośrednictwem cylindra pośredniego. Podłożem wizytówek najczęściej jest papier kredowy o wysokiej gramaturze 350 g, czyli papier o wysokiej sztywności. Rozróżniamy papier kredowy matowy, którego powierzchnia jest matowa i bezrefleksyjna (papier sztywniejszy i bardziej szlachetny w dotyku) oraz papier kredowy błyszczący, który podkreśla kolory druku. Wizytówki mogą być uszlachetnione specjalną folią matową lub błyszczącą, zastosowaniem wybiórczego lakieru UV 1+0, czy zaokrągleniem czterech rogów.Kolorowe brzegi, lakier puchnący, wizytówki tłoczone i hot stamping
Kiedy dajemy komuś naszą wizytówkę, przede wszystkim zależy nam na tym, by zatrzymał z nami kontakt.Czasem to za mało – chcemy zadbać o to, by nasza wizytówka zwróciła szczególną uwagę, na przykład by klient, który zastanawia się nad skorzystaniem z naszych usług, wybrał właśnie nas, jeśli poznał oferty i zatrzymał wizytówki innych firm. Pierwszy rodzaj wizytówek, które wyglądają inaczej, to wizytówki z kolorowymi brzegami. Kolejne rozwiązanie to wizytówka uszlachetniona lakierem puchnącym, lakierem 3D, który zwiększa swoją objętość. Możemy podkreślić nim niektóre elementy na naszej wizytówce – mówi nam przedstawiciel drukarni UDRUK z Warszawy.Nieco podobnym rozwiązaniem są wizytówki tłoczone. Dzięki tej technologii również możemy podkreślić wybrane elementy wizytówki za pomocą specjalnej matrycy. Najczęściej tłoczymy logo firmy, dzięki czemu zostaje ono lepiej zapamiętane. Tłoczeniem można uwypuklić elementy, które wcześniej zostały już wydrukowane. Ostatni, najbardziej ekstrawagancki styl i sposób wykonania wizytówek to hot stamping, czyli wybiórcze foliowanie. Dzięki foliowaniu na gorąco uzyskujemy błyszczące elementy, które mogą wyglądać bardzo nowocześnie i elegancko zarazem.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana