Co to jest home staging?
Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z tego, że odpowiednio zaprezentowany towar czy usługa mogą zostać sprzedane szybciej i w lepszej cenie. Nie inaczej wygląda kwestia nieruchomości. Wystawienie ogłoszenia powinno być poprzedzone dokładnym wysprzątaniem obiektu, wykonaniem drobnych napraw, a niekiedy nawet niewielkich remontów. Podpowiadamy, czym jest home staging i dlaczego warto poznać i wdrożyć marketingowe triki sprzedażowe.
Początkowo potencjał drzemiący w home staging dostrzegli agenci nieruchomości z USA. Wraz ze stopniowym odkrywaniem tego, jak silna jest zależność między pierwszym wrażeniem a decyzją o zakupie domu czy mieszkania, pojawiają się agencje specjalizujące się w przygotowywaniu obiektów na sprzedaż. Jedną z nich jest Bozart.
Na czym polega home staging?
Wykorzystując wiedzę na temat marketingu i technik sprzedażowych, agenci starają się prezentować nieruchomości z jak najlepszej strony. Nie oznacza to jednak, że kłamią w ofertach. Często zatrudniają biura projektowe, które doradzają im niewielkie metamorfozy czy ulepszenia. Zazwyczaj zakres prac jest niewielki i niskobudżetowy, a pozwala wygenerować szereg korzyści — duże zainteresowanie kupujących, możliwość wynegocjowania lepszej ceny, szybszą sprzedaż. Specjaliści od home staging pracują też na zlecenie osób prywatnych, doradzając im, jakie kroki podjąć przed wystawieniem ogłoszenia o sprzedaży. Czasem wystarczy zaledwie lekki lifting, udekorowanie wnętrz świeżymi kwiatami czy dbałość o odpowiednią jakość zdjęć, aby oferta sprzedażowa zyskała na popularności.
Zanim wystawisz ogłoszenie o nieruchomości na sprzedaż
Gdy podejmiesz decyzję o sprzedaży nieruchomości, nie postępuj pochopnie. Zanim zrobisz zdjęcia i umieścisz ogłoszenie w sieci, zadbaj o wygląd domu lub mieszkania. Jego atrakcyjność w oczach inwestorów, a nawet wartość mogą wzrosnąć, jeżeli zadbasz o najmniejsze detale. Co możesz zrobić sam?
- perfekcyjnie wysprzątaj wnętrza przed zrobieniem zdjęć, a zanim przyjdą zainteresowani przewietrz wnętrza i zadbaj o ładny zapach,
- usuń elementy zagracające wnętrze — stare meble, pudła,
- pozbądź się elementów prywatnych — zdjęć, pamiątek, bibelotów.
To podstawowe czynności, jednak eksperci od home staging czasem doradzają jeszcze szerszy zakres działań. Naprawa drobnych usterek (niedziałające kontakty, przepalone żarówki) czy wykonanie sezonowego wystroju mogą zdziałać naprawdę wiele dla pierwszego wrażenia oraz ceny nieruchomości. Warto zadbać o nie na etapie przygotowywania obiektu na sprzedaż.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana