Cechy dobrych długopisów reklamowych
Gadżet reklamowy ma za zadanie zachęcić konsumenta do zakupu produktu lub skorzystania z usług firmy. Artykuły tego typu mają też nieustannie przypominać klientowi o marce i oswoić go z jej wizerunkiem. Dlatego tak ważne jest, aby materiały promocyjne były doskonale wykonane. Do gamy z najpopularniejszych gadżetów reklamowych należą długopisy. Jak powinny one wyglądać, aby spełniały swoją rolę?
Jakość wykonania
Długopis reklamowy powinien być solidnie wykonany. Żadne z jego elementów nie mogą ruszać się czy odpadać. Nie można zapomnieć, że takie gadżety to wizytówka firmy – ich przeciętna jakość nie wpłynie najlepiej na wizerunek marki. Nie można pozwolić też, aby w długopisie szybko zabrakło tuszu. Wszystko to sprawi, że trafi on do kosza, a jego walory reklamowe pozostaną niewykorzystane. Im konsumentowi dłużej towarzyszą gadżety promocyjne, tym skuteczniej jest budowana świadomość marki. Na tym właśnie szczególnie zależy specjalistom zajmującym się marketingiem.
Wykorzystanie powierzchni reklamowej długopisu
Niektórym wydaje się, że długopis ma niewielką powierzchnię reklamową, dlatego nie może przyczynić się do skutecznej promocji firmy. Myślenie takie jest jednak sporym błędem.
„Przykuwający wzrok kolor długopisu z nadrukiem oraz wyraźna czcionka sprawiają, że gadżet ten będzie się wyróżniał i na pewno zostanie zauważony przez otoczenie obdarowanej nim osoby. Należy przy tym pamiętać, że nie można przesadzać z ilością umieszczanych tam informacji. W tym przypadku sprawdzi się zasada, że mniej znaczy więcej – wystarczy logo lub nazwa firmy i ewentualnie adres kontaktowy” – podpowiada ekspert z firmy Nadruki Reklamowe.
Niekiedy świetnym pomysłem są długopisy z intrygującym, chwytliwym hasłem reklamowym. Taki gadżet z pewnością wzbudzi zainteresowanie potencjalnych klientów.
Długopisy z nadrukiem a docelowi klienci
Wygląd oraz projekt długopisów reklamowych musi być uzależniony od tego, do jakiego typu klientów chce trafić dana firma.
Jeżeli grupą docelową są dzieci, długopisy z nadrukiem muszą być utrzymane w jak najbardziej kolorowej stylistyce. W branżach budowlanej, meblowej czy remontowej świetnie sprawdzą się takie gadżety z wbudowaną suwmiarką. Natomiast przedsiębiorstwa zajmujące się produkcją ekologiczną powinny wybrać długopisy z papieru czy drewna.
Szczególną uwagę należy poświęcić gadżetom przeznaczonym dla ważnych kontrahentów i partnerów biznesowych. Eleganckie długopisy reklamowe muszą mieć spokojne, wyważone odcienie. Dla tej grupy odbiorców zdecydowanie bardziej odpowiednie są też metalowe długopisy z nadrukiem.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana